صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در موزه هنرهای معاصر تهران:

نمایشگاه کارنامه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود+ تصاویر

نمایشگاه کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران بین سال‌های 1330 تا 1360، روز 25 مرداد ماه در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر : 109549

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه کارنامه، فرهنگ دیداری کودکان ایران، نمایشگاهی که بر اساس آرشیو به بررسی فرهنگ دیداری کودکان ایران بین سال های 1330 تا 1360، در بستر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در بازه ای بیش از سه ده می پردازد، از روز 5 خرداد ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح و تا روز دوشنبه 25 مرداد ماه ادامه دارد.


در این نمایشگاه که بیش از دو هزار قطعه به نمایش در آمده است، خط سیری در تصویرسازی کتاب های درسی و عکاسی مستند از مدارس ابتدای قرن، پیشگامان صنعت تصویرسازی و سرگرمی، تاثیر جنگ سرد، اقتصاد نفتی و ملی شدن، ادبیات و تصاویر مذهبی، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دارد.


آرشیو تاریخی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است در ابعاد و کیفیت منحصر به فرد، شامل رسانه های مختلفی مانند کتاب، مجله، فیلم، عکس، تصویر سازی، انیمشین، آثار هنری و غیره است که بسیاری از اجزای این مجموعه کمتر دیده یا نادیده هستند. همچنین در این نمایشگاه، «موش و گربه» بخش ویژه ای از آثار نمایشگاه کارنامه است که به آثار متنوعی که بر اساس «موش و گربه» عبید زاکانی طراحی شده اند، مانند نقاشی های اردشیر محصص، تصویرسازی های محمود جوادی پور و جعفر تجارتچی و... می پردازد.


یادآوری می شود، نمایشگاه کارنامه تا پایان روز دوشنبه 25 مردادماه برقرار می باشد. علاقه مندان می توانند روزهای یکشنبه 24 ودوشنبه 25 مردادماه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر