صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

درآمدزایی ۲۱ میلیارد دلاری نفت مرکزی در سال ۹۴/تداوم فعالیت‌های توسعه‌ای در میدان‌های مستقل

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از درآمدزایی ۲۱ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۱۳۹۴ خبر داد. 
کد خبر : 109469

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، سلبعلی کریمی گفت: در سال گذشته ۷۰۰ میلیون بشکه نفت، میعانات و معادل گاز تولید داشتیم که با در نظر گرفتن هر بشکه ۳۰ دلار، ۲۱ میلیارد دلار درآمدزایی شده است.


وی همچنین از تولید ۹۰ میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری، تولید نفت دو برابر می‌شود اما تولید گاز به همان میزان سال گذشته باقی می‌ماند.


کریمی افزایش تولید نفت، گاز و میعانات گازی را مهمترین اهداف شرکت نفت مناطق مرکزی برشمرد و گفت: برنامه‌های عملیاتی نیز متناسب با هدف تولید حداکثری از میدان‌های مشترک تدوین و اجرا می‌شود.وی میدان‌های نفت شهر، آبان، پایدار غرب، پایدار شرق و دهلران را از جمله میدان‌های مشترکی خواند که با هدف تولید حداکثری در اولویت شرکت نفت مناطق مرکزی قرار دارد و گفت: البته فعالیت‌های توسعه‌ای بر روی میدان‌های مستقل از جمله دانان، دال پری، سروستان، سعادت آباد و سرکان ماله کوه نیز در جریان است.


به گفته مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، در میدان مشترک گازی گنبدلی نیز فعالیت‌های لازم به منظور برداشت گاز در حال انجام است.


کریمی در مورد آخرین وضعیت میدان نفتی سروستان گفت: این میدان هم اکنون توسعه یافته و با تولید روزانه ۷ هزار بشکه در مدار تولید است.


وی از تحقق تولید نفت از میدان خشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده تولید نفت از میدان خشت ۲۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود که در صورتی که پیمانکار سرعت بیشتری به روند اجرای پروژه بدهد این میزان تولید نفت در نیمه نخست سال آینده محقق می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر