صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه:

وزارت‌خارجه برخوردهای توهین‌آمیز برخی ماموران کنسولی سفارتخانه اروپایی را پیگیری می‌کند

یک مقام آگاه در وزارت‌خارجه اعلام کرد که این وزارتخانه بدرفتاری برخی ماموران کنسولی و طولانی شدن فرایند صدور و هزینه بالای روادید در برخی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران را با جدیت پیگیری می‌کند.
کد خبر : 108968

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد: این وزارتخانه بدرفتاری برخی ماموران کنسولی و همچنین طولانی شدن فرایند صدور و هزینه بالای روادید در برخی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران را با جدیت در گفت‌وگوهای کنسولی با دولت‌های این کشورها مورد توجه مستمر قرار داده است.


این مقام وزارت امورخارجه تصریح کرد: چندین سال است برخی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران فرآیند درخواست و صدور روادید از روال معمول خارج شده و متاسفانه با روش‌های غیر شفاف همراه شده است. پرداخت هزینه برای دریافت نوبت تحویل مدارک، برخوردهای توهین‌آمیز برخی ماموران کنسولی این سفارتخانه‌ها، از جمله با کمال تأسف برخورد غیرقابل قبول برخی کارمندان محلی ایرانی با هموطنان عزیزشان، طولانی‌بودن فرآیند صدور روادید و هزینه بالای روادید در برخی نمایندگی‌های اروپایی که در بیشتر موارد حتی پس از رد درخواست روادید وجوه گزاف پرداختی نیز مسترد نمی‌گردد از جمله این ناهنجاری‌هاست.


این مقام آگاه تاکید کرد: وزارت امورخارجه این موارد را با جدیت تمام و به تفصیل در گفت‌وگوهای کنسولی با دولت‌های اروپایی مورد توجه مستمر قرار داده است. این تلاش‌ها در بسیاری موارد به بهبود شرایط منجر شده که البته هنوز با شرایط در شأن ملت بزرگ ایران فاصله دارد.


این مقام وزارت امورخارجه اضافه کرد: به نظر می‌رسد بهترین روش مردمی برای کمک به وزارت‌خارجه برای مواجهه شدید و اصلاح رفتار این دسته از سفارتخانه‌های خارجی، خودداری مردم عزیز و بزرگ‌منش ایران از مراجعه جز در موارد ضروری به سفارتخانه‌هایی است که با مراجعان برخورد موهن دارند. حتما نباید با سفرهای غیرضروری تجاری و یا تفریحی این دولت‌ها به ادامه رفتار ناپسند کارگزارانشان تشویق شوند.


وی تاکید کرد: البته این پویش مردمی به معنی فراموش‌شدن وظیفه ذاتی و ملی وزارت امورخارجه نیست که با تمام توان و در موارد ضروری حتی با اقدام متقابل برای اصلاح وضعیت تلاش خواهد کرد.


این مقام وزارت امورخارجه خاطرنشان ساخت: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود ضمن توجه به پیشنهاد پویش‌ مدنی فوق و نیز مطلع ساختن وزارت امور خارجه از هرگونه رفتار غیر معمول در فرآیند صدور روادید سفارتخانه‌های خارجی در تهران، این واقعیت را مد نظر قرار دهند که پرداخت مبالغ زیاد برای دریافت نوبت و صدور روادید به منزله موافقت و صدور روادید نیست و این وجوه صرفاً به عنوان هزینه بررسی از مراجعان اخذ شده و در بیشتر موارد حتی در صورت رد روادید مسترد نمی‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر