صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
در نشست خبری سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام شد

تشریح عملکرد هلال احمر در نوروز ۹۴ / کاهش فوتی‌های حین انتقال

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کاهش ۶۶/۷ درصدی فوتی حین انتقال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: این روند نشان از تاثیر آموزش‌ها و عملکرد مناسب تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر دارد.
کد خبر : 10879

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ناصر چرخساز در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر در نوروز ۹۴ گفت: هزارو ۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار و موقت در سراسر کشور در این مدت فعالیت کردند و به پوشش امداد و نجات هموطنان پرداختند.
وی با بیان اینکه افزایش ۱۷ درصدی عملیات‌‌ رها سازی نسبت به سال قبل نشان از افزایش شدت حوادث در سال جاری دارد افزود: بیشترین عملیات‌‌ رها سازی (نجات فنی) در محورهای سیرجان- بندر عباس (کرمان)، شاهین شهر- دلیجان (کرمان) و راین به بم و ماهان (کرمان) صورت گرفته است.
وی یادآور شد: پوشش عملیات امداد و نجات جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۲/۲ درصد رشد داشته و بیشترین عملیات در استان‌های کرمان (۷/۸ درصد)، اصفهان (۷/۵ درصد) و مازندران (۶/۶) درصد عملیات را به خود اختصاص داده است به طوریکه بیشترین عملیات در شهرستان‌های ساوه (استان مرکزی)، سیرجان (استان کرمان) و زنجان (استان زنجان) انجام شده است.
چرخساز محورهای همدان - قزوین، تهران - قم و زنجان - تبریز را از محورهایی که بیشترین عملیات در آن صورت گرفته اعلام کرد و گفت: پوشش امدادی مناطق کوهستانی نسبت به سال قبل با رشد ۴۱ درصدی روبرو بوده و بیشترین عملیات کوهستان در استان‌های فارس، تهران، ‌اصفهان انجام شده است که به ترتیب در مناطق بابا‌کوهی شیراز، طاق بستان کرمانشاه و کلچال دربند تهران انجام شده است.
وی ادامه داد: عملیات‌های ساحلی نسبت به سال قبل با رشد ۵ درصدی مواجه بوده به طوریکه بیشترین عملیات ساحلی در استان‌های بوشهر (۵۹ درصد)، سیستان و بلوچستان (۲۲ درصد) و خوزستان (۵ درصد) از عملیات را به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین عملیات ساحلی در سواحل گناوه (بوشهر)، کنگان (بوشهر) و کنارک (سیستان و بلوچستان) بیشترین پوشش امدادی به هموطنان ارائه شده است.
چرخساز همچنین یادآور شد: پوشش امدادی سیل و آب گرفتگی نسبت به سال قبل با رشد ۸/۸ درصدی نسبت به سال قبل روبرو بوده است به طوریکه بیشترین پوشش امدادی در استان‌ها خوزستان، فارس و خراسان جنوبی انجام شده است.
وی یادآور شد: عملیات برف و کولاک نسبت به سال قبل به دلیل کاهش نزولات آسمانی با کاهش ۶۲ درصدی روبرو بوده و البته بیشترین عملیات برف و کولاک در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین صورت گرفته است.
وی از کاهش ۶۶/۷ درصدی فوتی حین انتقال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: این روند نشان از تاثیر آموزش‌ها و عملکرد مناسب تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر دارد.
چرخساز در تشریح جزئیات عملکرد مرکز امداد و نجات هوایی نیز گفت: در طرح نوروزی ۵۴۰ سورتی پرواز (۳۳۵ ساعت)، انتقال ۳۸ مصدوم به مناطق امن، انتقال هوایی ۲۶ مصدوم و جابجایی هزار نفر از نیروهای عملیاتی و جابجایی ۸/۶ تن اقلام و تجهیزات امدادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تا پایان طرح امداد و نجات نوروزی بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد عملیات و خدمات شامل ۵۵ درصد عملیات (جاده‌ای، کوهستان، ساحلی، برف و کولاک، سیل و آب گرفتگی) و ۴۵ درصد خدمات (مراجعات حضوری و ارائه خدمات به کاروان‌های راهیان نور) به هموطنان ارائه شده است.
وی با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲/۳ درصدی در عملیات و خدمات امداد و نجات بوده‌ایم افزود: بیشترین عملیات در استان‌های اصفهان، مازندران و کرمان و بیشترین مراجعات حضوری در استان‌های همدان، خوزستان، کردستان صورت گرفته است.


چرخساز مهم‌ترین عملیات و خدمات امداد و نجات جاده‌ای را واژگونی اتوبوس در محور کرج - قزوین در جمعه ۲۹ اسفند با ۲۱ مصدوم، برخورد سواری اتوبوس در محور دلیجان- سلفچگان در روز شنبه یک فروردین با ۳۸ مصدوم و برخورد کامیون اتوبوس در محور میامی – شاهرود در تاریخ شنبه ۱۲ فروردین با ۴۴ آسیب دیده اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر