صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه‌ آزاد استان سیستان و بلوچستان:

نخبگان و دانشگاهیان میان دولت و ملت پیوندی عمیق ایجاد کنند/ عمل به شعار امسال راهگشای بسیاری از مشکلات است

تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تاکید کردند که نخبگان و دانشگاهیان در عرصه فعلی جامعه باید میان دولت و ملت پیوندی عمیق ایجاد کنند.
کد خبر : 10872

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان درخصوص عنوان و نام سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کردند: پیام‌های نوروزی هر ساله رهبر معظم انقلاب رفته رفته به سنت حسنه جاریه‌ای مبدل شده که دلدادگان اسلام و انقلاب در زلال جاری آن سرفصل‌های گفتمان و عمل انقلابی سال جدید را همگام با نو شدن طبیعت می‌جویند.


هدف از نامگذاری سال‌ها از طرف رهبر معظم انقلاب، گوشزد کردن اهمیت آن موضوعات به دولت و ملت و کاربردی کردن نام مذکور است.


از سوی دیگر باید در تبیین و فرهنگسازی این نامگذاری حرکت ویژه‌ای صورت گیرد. این وظیفه بیشتر از هر فردی به دوش نخبگان جامعه است. نخبگان و دانشگاهیان در این عرصه باید میان دولت و ملت پیوندی عمیق ایجاد کنند.


«دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» موتور محرک هر عملی است


نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت همدلی و همزبانی» بیش از هر مساله‌ای موضوع انسجام و وحدت داخلی که موتور محرک هر عملی است را در ذهن آدمی متبادر می‌سازد. همدلی و همزبانی و نزدیک‌تر شدن تفکر و عملکرد دولت و ملت پیوندی مبارک است که سبب می‌شود هم مسئولان با نیاز‌ها و دغدغه‌های مردم آشنا شوند و هم مردم امکانات و توانایی‌های دولتمردان و مسئولان را دریابند. همین مساله سبب اتفاقات مبارکی در فضای داخلی کشور می‌شود. اول اینکه واقع نگری در میان عموم مردم و سیاستمداران و سیاستگذاران جاری و ساری می‌شود، واقع نگری برای رصد و تصمیم گیری برای هدفگذاری و برنامه ریزی لازمه هر کاری است.








همدلی و همزبانی و نزدیک‌تر شدن تفکر و عملکرد دولت و ملت پیوندی مبارک است که سبب می‌شود هم مسئولان با نیاز‌ها و دغدغه‌های مردم آشنا شوند و هم مردم امکانات و توانایی‌های دولتمردان و مسئولان را دریابند

مقام معظم رهبری در نطق نوروزی خود فرمودند: «پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی، جهش‌های علمی به‌معنای واقعی، عدالت قضایی و اقتصادی و از همه مهم‌تر، ایمان و معنویت، آرزوهای بزرگی هستند که در این سال برای ملت ایران داریم و البته همه این خواسته‌ها و آرزو‌ها نیز دستیافتنی است و خارج از ظرفیت عظیم ملت ایران و سیاست های نظام نیست.»


امروز عموم ملت ایران به فرزندان مذاکره کننده خود افتخار می‌کنند. مردم خوشحال هستند از اینکه نتیجه رأی خود به تدبیر و عقلانیت را مشاهده می‌کنند. امروز مردم نتیجه تکنوکراسی را که همیشه بر آن اصرار داشتند٬ به چشم خود می‌بینند.


امروز مردم ایران پس از ده سال، به همّت دولت تدبیر و امید٬ روزنه‌ای از امید یافته‌اند٬ شاید وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و قدرت خرید مردم افزایش یابد. مردمی که همیشه لایق بهترین‌ها هستند.


قدردانی از ظریف و صالحی


تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از دکتر ظریف و دکتر صالحی که به صورت شبانه‌روزی برای احقاق حقوق مردم ایران تلاش کرده‌اند و از تمامی دست اندرکاران مذاکرات٬ که چه در داخل کشور و چه در خارج کشور این موفقیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند، تشکر می‌کند و آرزوی توفیقات روز افزون برای آنان از حضرت حق خواستار است.


این پیروزی را به مردم و رهبر انقلاب که با تدبیر و حمایت‌های خویش از دولت تدبیر و امید باعث دلگرمی تیم مذاکره کننده شدند٬ تبریک می‌گوییم و عمل به شعار امسال را راهگشای بسیاری از مشکلات امروز کشور می‌دانیم. امید است با همدلی و همزبانی دولت و ملّت شاهد پیروزی‌های پی در پی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کشور عزیزمان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر