صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

نیاز 2500 شرکت دانش‌بنیان به بازارسازی محصولات ساخته‌شده

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر نقش‌آفرینی بیش از 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در ساختار اقتصادی کشور، گفت: «ایجاد بازار مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر اقدامات معاونت علمی، نیازمند توجه دیگر دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص بازار به محصولات و خدمات این شرکت‌هاست».
کد خبر : 108556

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری صبح امروز در جمع فعالان صنایع الکترونیک کشور، با بیان این که زیست‌ بوم کارآفرینی در تمامی عرصه‌های فناورانه از جمله الکترونیک اساس و پایه‌ توسعه و پیشرفت اقتصادی است، افزود: «تلاش کردیم با توجه دادن جامعه به اهمیت این زیست‌بوم، فضای فرهنگی پیشین را اصلاح کنیم».


وی ادامه داد: «فضایی که با تکیه صددرصدی درآمد کشور به منابع خام و زیرزمینی، موجب توجه کمتر جامعه به نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی و توانمندی‌های علمی و فناورانه شد، غافل ماندن از سرمایه‌های اصلی این کشور را به دنبال داشت که پیامدهای این موضوع به‌روشنی در صنعت نمایان است».


ستاری با بیان اینکه روح قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگ‌سازی زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است، بر ضرورت پیگیری جدی دولت و مردم برای ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی تاکید کرد و افزود: «بسیاری از اقدامات دولت در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه شکل‌گیری این زیست‌بوم است و تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هدف و رسالتی مهمتر از فراهم‌ کردن زمینه و فرهنگ‌سازی ایجاد زیست بوم کارآفرینی و نوآوری نداشته است».


وی با اشاره به نقش‌آفرینی بیش از 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در ساختار اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: «ایجاد زمینه مناسب حمایت همه‌جانبه و عمومی از همین شرکت‌ها در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است که به مدد شناخت و درک ضرورت آن از سوی تمامی اقشار محقق خواهد شد».


ستاری، نقش دیگر قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل‌ ارتباط میان دستگاه‌های اجرایی کشور برای باز کردن فضا و تسهیل روند فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: «ارتباط بسیاری از بخش‌های درگیر با کار شرکت‌های دانش‌بنیان مانند گمرک، بیمه‌ها و مالیات با یکدیگر و نیز شناخت صحیح آنها از ماهیت و سازوکار این شرکت‌ها، می‌تواند ایجاد بهبود روند فعالان اقتصاد دانش‌بنیان از راه ایجاد فضای مناسب را منجر شود».


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بازارسازی و توانمندی لازم برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات این شرکت‌ها را از دیگر ضروریات توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: «ایجاد بازار مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از ضروریاتی است که باید به طور جدی پیگیری شود و در این راستا علاوه بر اقدامات معاونت علمی توجه دیگر دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص بازار به محصولات و خدمات این شرکت‌ها را نیاز دارد».


انتهای پیام/

ارسال نظر