صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

درآمد فرودگاه‌های مازندران در دوسال دوبرابر می شود

مدیرکل جدید فرودگاه‌‌های استان مازندران گفت: پیش‌بینی می شود طی مدت دو سال درآمد فرودگاه‌های این استان به دو برابر برسد و همچنین طی شش ماه ترمینال پروازهای داخلی بهسازی و سالن مستقبلین فرودگاه ساری تکمیل شود.
کد خبر : 108345

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعدالله وطن‌خواه در نخستین مصاحبه خود پس از انتصاب در سمت مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به پتانسیل این استان در صنعت توریسم و وجود گردشگرهای بسیار در این استان بر لزوم تامین ناوگان هوایی کوتاه برد سبک با حمایت بخش خصوصی اظهار کرد: درآمد کنونی فرودگاه‌های استان مازندران ۳۷ میلیارد ریال است و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت٬ این میزان درآمد طی دو سال آینده به دو برابر افزایش یابد.


وی در ادامه با توجه به کبود اراضی در فرودگاه‌های این استان بر ضرورت توسعه ایمنی در سه فرودگاه ساری٬ نوشهر و رامسر تاکید کرد و گفت: تامین ایمنی پروازها منوط به تملک اراضی و توسعه فرودگاه مساعدت و همکاری مقامات استانی را می طلبد و با توجه به محدودیت منابع مالی شرکت فرودگاه‌ برای تملک اراضی فرودگاه‌های این استان که یک پروژه ملی محسوب می‌شود٬ نیاز به کمک و همراهی مسئولان استانی داریم.


وطن‌خواه با اشاره به خریداری دستگاه ILS برای فرودگاه ساری بیان داشت: لازمه نصب این دستگاه که در شرایط خاص آب و هوایی شمال کشور به خلبان برای فرود کمک می‌کند٬ تملک اراضی در آستانه باند است. همچنین تکمیل پروژه ترمینال مستقبلین پروازهای خارجی و زیارتی٬ جمع‌آوری دکل‌های انتقال نیرو از مسیرهای پروازی و مطالعات توسعه اپرون و سطوح پروازی از جمله اقداماتی است که باید در فرودگاه ساری اجرا شود.


مدیرکل جدید فرودگاه های استان مازندران تملک اراضی و بهره‌بردرای از باند را یکی از مهمترین پروژه ها فرودگاه رامسر عنوان کرد و در ادامه در باره فرودگاه نوشهر گفت: این فرودگاه نیاز به افزایش پروازها و توسعه ناوگان هوایی کوتاه‌برد دارد.


وی در پاسخ به اینکه وضعیت حال حاضر فرودگاه‌های استان مازندران را چگونه ارزیابی می‌کند٬ اظهار کرد: در فرودگاه ساری زیرساخت‌های ترمینال و فضا برای آن کم است و باید به دو برابر افزایش یابد که این نیاز به تعاملات استانی و مساعدت مقامات محلی و استانی دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه مازندران
ارسال نظر