صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

حمایت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب از توافق هسته‌ای در لوزان

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در بیانیه‌ای با حمایت از توافق لوزان، تاکید کردند: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و توان دیپلماسی خود در مذاکرات فشرده لوزان، 14 فروردین 1394را در اذهان عمومی به عنوان روز ملی ایرانیان ثبت کردند.
کد خبر : 10824

به گزارش خبرنگار آنا، متن کامل این بیانیه بدین شرح است: خلق حماسه سیاسی 24 خرداد و حضور پرشور مردم منجر به استقرار دولت تدبیر و امید شد و هدف غایی خود را اعتدال نامید که این امر جان تازه‌ای به دستگاه دیپلماسی ایران بخشید و امید آگاهانه‌ای نیز به فضای جامعه جاری ساخت.


رأی مردم ایران به دکتر روحانی و برنامه‌های تحول‌طلبانه‌اش در هر دو عرصه‌ سیاست خارجی و داخلی فرصتی استثنایی و شاید تکرار نشدنی برای ایران، غرب و همه‌ قدرت‌های منطقه‌ای فراهم آورد تا با سیاست خارجی و گفتگوی مقتدرانه مبتنی بر مصلحت، حکمت و عزت در عملکرد دستگاه دیپلماسی شاهد نمایش نرمش قهرمانانه مدنظر رهبر معظم انقلاب در عمل باشیم.








بدون شک دستاوردهای قطعی این توافق به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است

توافق بزرگ در مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 و رسیدن به نقطه‌ای از تعامل سازنده با حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران یا بهتر بگوییم «حفظ حق غنی‌سازی» پس از ده سال بیانگر این واقعیت است که دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی با رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری، حمایت ملت شریف ایران اسلامی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، توان دیپلماسی خود را در مذاکرات فشرده لوزان با حضور مذاکره‌‌کنندگان مقتدر و تاثیرگذاری همچون دکتر ظریف و هیات همراه، نباید این نکته را از ذهن فراموش کنیم که این توافق حاصل درایت و مشورت با مسئولان عالی رتبه نظام است که14 فروردین 1394 را در اذهان عمومی ملت ایران تا سالیان سال باقی خواهد ماند و تداعی فصل جدیدی در سیاست خارجی و بهتر است بگوییم روز ملی ایرانیان لقب خواهد گرفت.


حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نمونه‌ای از این مدعا است، زمانی که ایشان فرمودند: <<هیچکس نباید مجموعه مذاکره‌ کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه‌های خود ما و بچه‌های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید مأموری را که مشغول کاری است تضعیف کند>>


بدون شک دستاوردهای قطعی این توافق به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه، فشارهای غیرقانونی و غیرمنطقی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است.


در پایان ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب ضمن عرض تبریک این موفقیت بزرگ به حضور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و ملت شریف ایران، از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران بویژه دکتر ظریف کمال تشکر و قدردانی را داریم. امید است با همدلی و همزبانی دولت و ملّت شاهد پیروزی های پی در پی در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کشور عزیزمان باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: توافق هسته ای
ارسال نظر