صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
معاون درمان وزارت بهداشت:

باید پرداختی‌ ها به حوزه درمان به موقع باشد

معاون درمان آموزش و پرورش عنوان کرد: پرستاران و پزشکان به خصوص پزشکان تمام وقت جغرافیایی تنها منبع درآمدشان بیمارستان‌ها است و باید تلاش کنیم پرداختی‌هایشان به موقع باشد و با معوقات بیمه‌ای مواجه نشویم و مورد تکریم باشند.
کد خبر : 108042

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در همایش یک روزه «اقتصاد سلامت در حوزه درمان» بهره وری بالا و مدیریت نیروی انسانی را دو بحث جدی در مدیریت بیمارستانی دانست و کیفیت را به عنوان هدف سوم اقدامات حوزه درمان برشمرد.


معاون درمان وزارت بهداشت افزود: امسال دانشگاه‌ها عمق دهی و بهبود کیفیت خدمات که یک کار بزرگ ملی است را کامل می‌کنند.


آقاجانی گفت: برای نمره دهی کیفی به بخش‌های بیمارستان‌ها باید یک تیم حساب شده و دقیق، بدون سوگیری، نمره واقعی بدهد و اگر مدیر پشتیبانی یا سرپرستار بخش می‌خواهند به تک تک پرسنل نمره دهند واقعا نمره کیفی بدهند و این به معنای اصلی اعتباربخشی و پرداخت مبتنی بر عملکرد است.


معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: در برنامه تحول نظام سلامت سه حلقه در حوزه اقتصاد درمان تشکیل شد و محافظت از کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و پرداخت مبتنی بر عملکرد نقش مهمی دارد.


آقاجانی افزود: مدیریت مالی و کنترل هزینه‌ها از دیگر اقدامات ضروری برای پایداری و نهادینه کردن دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت است و اصل برنامه تحول نظام سلامت بر نیروی انسانی شاغل در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت است.


وی با تاکید بر ضرورت تکریم پزشکان و پرستاران یادآور شد: پرستاران و پزشکان به خصوص پزشکان تمام وقت جغرافیایی تنها منبع درآمدشان بیمارستان‌ها است و باید تلاش کنیم پرداختی‌هایشان به موقع باشد و با معوقات بیمه‌ای مواجه نشویم و مورد تکریم باشند.


معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: رسیدگی به اسناد بر اساس دستورالعمل واحد رسیدگی به اسناد برای جلوگیری از عملکرد سلیقه‌ای بیمه‌ها با توجه به محدودیت منابع به رغم کمک دولت و مجلس باید تبیین شود و باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم و هزینه تراشی برای مردم، دولت و بیمه نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر