صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

نیازی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد کانون شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی مجید نیازی را به عنوان مدیرکل جدید دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون منصوب کرد.
کد خبر : 107928

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در آیین معارفه مدیرکل این دفتر گفت: توانایی ارتباط متوازن، اشراف داشتن به کار تخصصی و آشنایی با کانون از شاخصه‌های مهم این بخش است.


وی افزود با شناختی که از توان‌مندی مجید نیازی سراغ دارم و با توجه به سابقه خوب وی در این حوزه، تصمیم گرفتیم زمینه همکاری بیشتر او با کانون را فراهم و وی را به این سمت منصوب کنیم.


حاجیان‌زاده در ادامه یادآور شد حوزه ارزیابی عملکرد به طور معمول در دو عرصه فعالیت می‌کند، اولین بخش ارزیابی عملکرد سازمانی و گردش کار ویژه خود سازمان است و رویکرد دیگر حوزه‌ی نیروی انسانی است که به تبع آن رسیدگی به شکایات را هم در برمی‌گیرد.


وی حوزه ارزیابی سازمانی را براساس شاخصه‌های تعریف شده دانست که در اولین گام ایجاد این شاخصه‌های ارزیابی برای ارائه گزارش عملکرد به سازمان‌ مدیریت و برنامه ریزی کشور شکل می‌گیرد و خروجی آن برون سازمانی است و نیازمند زمان‌بندی و کیفیت مطلوب است.


مدیرعامل ادامه داد که گام بعد، ارزیابی داخلی است یعنی نقشه‌ی راه و راهبردهای این مسیر مشخص شود و مستمرا بدانیم سازمان در هر مرحله زمانی چه مقدار و با چه کیفیتی برنامه‌‌‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را پیش‌برده است.


وی با اشاره به راه‌اندازی این دفتر در سال گذشته خاطرنشان کرد: طرح جامع ارزشیابی که از مصوبات دولت است و سازمان‌ها باید پیگیری کنند با آغاز به کار این دفتر در کانون هم شروع شد و شورایی نیز در این زمینه تشکیل شده و امیدواریم در ادامه با جدیت بیشتری پیگیری شود.


حاجیان‌زاده در زمینه رسیدگی به شکایات‌ هم گفت: این موضوعی است که همواره مطرح بوده و فعالیت‌های خوبی نیز در یک سال گذشته در این دفتر صورت گرفته گرچه در حوزه مدیریتی باید تلاش کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که شکایتی وجود نداشته باشد اما لازم است فرصتی هم فراهم باشد تا اگر شکایتی بود رسیدگی شود و حرف‌های افراد را بشنویم و با انصاف قضاوت کنیم.


وی در پایان ضمن قدردانی از محمود سلیمانی کاریزمه به خاطر تلاش او در راه‌اندازی و ساماندهی فعالیت این دفتر در یک سال گذشته افزود: گرچه در حوزه ارزیابی دستگاه‌های نظارتی کار خود را انجام می‌دهند، ما نیز نیاز داریم بر فعالیت‌های خود نظارت داخلی داشته باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که همواره آمادگی برای ارایه گزارش و پاسخ‌گویی به دستگاه های نظارتی را داشته باشیم.
مدیرکل کانون استان تهران و مدیرکل سابق دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات نیز در سخنان خود گفت: درست یک سال پیش در چنین روزهایی مسوولیت این دفتر به من سپرده شد و در این مدت تلاش کردم این حوزه را ساماندهی کنیم.


وی افزود: اگرچه هنوز به نقطه‌ی مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم اما در حال حاضر به جز دو استان در تمام دیگر استان‌ها کارشناس ارزیابی عملکرد فعالیت دارد که برخی مستقل و برخی دیگر با حفظ سمت مسوولیت این حوزه را پذیرفته‌اند و اولین دوره آموزشی این کارشناسان را نیز چندی پیش برگزار کردیم.


وی در پایان اظهار داشت در مدتی که عهده‌دار این مسوولیت بودم به بیش از 100 مرکز کانون در نقاط مختلف کشور سفر کردم و همواره تلاش کردم خیر و صلاح جمع را در نظر داشته باشم و شکایتی هم اگر وجود داشت در حد امکان منصفانه قضاوت کنم و در ادامه این مسیر نیز آمادگی هر گونه کمک و همکاری را دارم.


مجید نیازی مدیرکل جدید دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات نیز ضمن قدردانی از اعتماد مدیرعامل کانون گفت امیدوارم بتوانم با قانون‌مداری، رعایت مقررات، نظارت و برنامه‌ریزی صحیح فعالیت این دفتر را به کمال مطلوب برسانم.


اهدای لوح تقدیر مدیرعامل به محمود سلیمانی و حکم مدیرکلی مجید نیازی پایان‌بخش این آیین بود که صبح روز 16 مرداد در دفتر مدیرعامل کانون در ساختمان شهید ملک‌شامران کانون برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر