صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

ارائه مقاله دانشگاهیان واحد شبستر در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها

مقاله ناصر صالحی دانشجوی کارشناسی ارشد برق - قدرت و دکتر جمال بیضاء عضو هیات علمی واحد شبستر در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها ارائه شد.
کد خبر : 107732

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله مهندس ناصر صالحی دانشجوی کارشناسی ارشد برق – قدرت و دکتر جمال بیضاء عضو هیات علمی واحد شبستر با عنوان «ارزیابی عملکرد واحدهای توزیع برق استان­ها با استفاده از تحلیل پوششی داده­‌های فاصله‌­ای» در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شده بود ارائه شد.


صالحی در مورد موضوع مقاله و نحوه کار مقاله گفت: «در این مقاله با استفاده از یک سری از معیارهای ورودی و خروجی، توانستیم به عملکرد واحدهای توزیع برق استان­‌ها پی ببریم. هدف اصلی ما شناسایی واحدهای کارا و ناکارا (از لحاظ عملکرد) بود.»


وی ادامه داد: «با استفاده از تحلیل پوششی داده‌­ها، این واحدها را شناسایی و سپس با استفاده از تحلیل پوششی داده­‌های فاصله­‌ای آنها را رتبه‌­بندی کردیم. پس از آن واحد کارا را الگو و نمونه برای واحدهای ناکارا در نظر گرفته و با استفاده از تکنیک ریاضی این داده‌­ها را بررسی و توانستیم به جواب قانع کننده­‌ای برسیم.»


مقاله حاضر با راهنمایی دکتر جمال بیضا از پایان‌­نامه کارشناسی ارشد استخراج شده است. ناصر صالحی پیش از این با همکاری دو نفر دیگر از دانشجویان به نام محمد سرخشتی و سراجی دستگاه ابگرمکن و سرما­ساز کم مصرف طراحی کرده بودند.


هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها به مدت دو روز از 13 تا 14 مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار و شرکت­‌کنندگان در این کنفرانس با آخرین متدهای تحلیل پوششی داده‌ها آشنا شدند.


در این مراسم بیش از 500 نفر از پژوهشگران از کل کشور در زمینه تحلیل پوششی داده‌ها شرکت کرده‌ بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر