صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

انتشار معروف‌ترین رمان شیرزاد حسن با کپی‌رایت

انتشارات افراز رمان «حصار و سگ های پدرم» را با حق مستقیم کپی رایت از نویسنده‌اش منتشر کرد.
کد خبر : 107724

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط‌عمومی نشر افراز، رمان «حصار و سگ‌های پدرم» نوشته شیرزاد حسن و به ترجمه رضا کریم مجاور مهمترین اثر این نویسنده کرد است.


شیرزاد حسن در این رمان قصه پسری را که پدرش را کشته بازگو می‌کند و در خلال این قصه مناسبات قبیله‌ای، خانوادگی و عاطفی مردم کردستان را با راوی اول شخصی که در موقعیتی ادیپی قرار می‌گیرد بیان می‌کند.


پدر راوی در این رمان حتی بعد از مرگ خود می تواند تاثیری را که نقشش بر جهت‌گیری‌ها و فضاهای زندگی شخصیت‌ها دارد اعمال کند. به گونه‌ای که این رمان از یک قصه تمثیلی توانایی خلق یک شبح را پیدا می‌کند که همگی شخصیت‌های داستان بخشی از هویت خود را و اداب زندگیشان را در قدرت دادن به این شبح می‌یابند.


درواقع روابط ساده عاشقانه در رمان «حصار و سگ‌های پدرم» با حضور عنصر مرگ و گناه پدرکشی از قابل روزمره خود در می‌آیند و به راحتی با کمک خلاقیت نویسنده جایگاهی را برای پسری پدرکش می‌سازند که می‌تواند جدا از کفاره گناهش سفری زیرکانه به ناخودآگاه و سرنوشتی که محکوم به آن است کند و آن را زیر سوال ببرد.


این رمان کوتاه با زبان روان و استعاره‌های عرفانی که یکی از شاهکارهای ادبیات کرد محسوب می‌شود و در 94 صفحه و به قیمت نه هزار تومان در بازار کتاب موجود است. انتشارات افراز علاوه بر شیرزاد حسن آثار نویسند‌های مطرح دیگری در خاورمیانه را منتشر کرده است که از میان آنها می‌توان به بختیار علی، الیاس خوری، احلام مستغانمی اشاره کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: نشر افراز
ارسال نظر