صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر داد

خروج از بن‌بست ترافیک پروژه صدر - نیایش تا چند روز آینده/ طرح lez کسی را از نان خوردن محروم نمی‌کند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: تا چند روز آینده مشکل ترافیک صدر - نیایش برطرف می‌شود و ترافیک بسته در این مسیر نخواهیم داشت.
کد خبر : 107633

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مازیار حسینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی مدعی‌اند که ما چهار برگ مطالعه برای پل صدر نداریم، اظهار کرد: اصلا اینطور نیست، مطالعه لازم از قبل صورت گرفته و مگر می‌شود برای این پروژه به این بزرگی مطالعه نداشت.


وی با بیان اینکه در پروژه صدر از سنتی‌سازی به صنعتی‌سازی رفته‌ایم، اضافه کرد: البته شاید عده‌ای هم با این موضوعات مخالف باشند، اما اعداد و ارقام لازم وجود دارد که چقدر از محل بهره‌برداری پل صدر صرفه‌جویی بنزین داشته‌ایم.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که پل صدر نباید ترافیک داشته باشد، عنوان کرد: یک برنامه‌ای داریم که تا چند روز آینده مشکل ترافیک حل می‌شود و پل صدر از ترافیک بسته خارج می‌شود.


وی همچنین در توضیح طرح LEZ (کاهش) گفت: اصلا اینطور نیست که در این طرح بخواهیم کسی را از نان خوردن بیندازیم، در گام اول اجرای طرح LEZ باید خودروها معاینه فنی داشته باشند.


به گفته مازیار حسینی، طرح LEZ چندین مرحله دارد که گام نخست آن، معاینه فنی است و هر خودرویی که می‌خواهد وارد محدوده زوج و فرد شود حتما باید معاینه فنی داشته باشد.


معاون شهردار تهران بیان کرد: به عنوان مثال، یک خودرو دیزل در شهر حرکت می‌کند که دودی که از اگزوزش خارج می‌شود به قطر کلفتی اگزوز همان ماشین است.


وی ادامه داد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار است و باید تمام تاکسی‌ها ظاهر درستی داشته باشند و اگر مشکلی دارند نباید به آنها اجازه تردد داد. امروز در کشور و در شهر تهران هیچ‌کس از نحوه رانندگی راضی نیست.


حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص خطوط 6 و 7 مترو گفت: به جد به دنبال این هستیم که این دو زون نیز فعال شود و اگر بتوانیم خطوط 6 و 7 را وارد مدار کنیم، بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف خواهد شد.


به گفته حسینی، تا آخر امسال هر ماه یک ایستگاه مترو در خط 3 به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال تعداد ایستگاه‌های مترو در خط 3 تکمیل می‌شود.


وی تأکید کرد: در بحث مترو به دنبال رکودزنی نیستیم، باید کارها به صورت کامل انجام شود. همچنین روی معماری به شدت حساس هستیم و امکان ندارد که یک ایستگاه بدون معماری باشد، چرا که باید کرامت و شأن مردم حفظ شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مازیار حسینی
ارسال نظر