صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

وزیر بهداشت :هیچ مرکز فاقد پزشک در کشور وجود ندارد

وزیر بهداشت گفت: گزارش های روسای دانشگاه های علوم پزشکی حاکی از این است که هیچ مرکز فاقد پزشک وجود ندارد.
کد خبر : 107424

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه حضور در کاروان نورآوران سلامت در روستای تازهکند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کم‌آبی مشکلاتی برای مردم استان آذربایجان غربی ایجادشده و همکاران ما در بنیاد خیریه نورآوران سلامت در ادامه برنامه‌های خود به منطقه چالدران رسیدند و گروهی دیگر نیز در منطقه تفت استان یزد مشغول ارائه خدمت به مردم نیازمند هستند و افتخار پیدا کردم که جراحی تعدادی از بیماران را انجام دهم.


وزیر بهداشت با استثنایی خواندن خدمات ارائه‌شده در مناطق محروم افزود: مهمترین اتفاقی که در قالب طرح تحول سلامت رخ داد، کاهش پرداختی از جیب مردم به حدود سه درصد و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه به صورت رایگان بود.


هاشمی با اشاره به ساخت بیش از دو هزار خانه بهداشت در کشور، تصریح کرد:اکنون گزارش‌های روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی حاکی از این است که هیچ مرکزی فاقد پزشک وجود ندارد در حالی که دو سال پیش تنها حدود 40 درصد از مراکز بهداشتی و درمانی دارای پزشک بودند و در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان بیش از 50 پزشک متخصص و فوق تخصص حضور دارند.


وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اولویت داشتن پروژه‌های نیمه تمام در مناطق محروم کشور، گفت: به عنوان نمونه اکنون در استان سیستان و بلوچستان 570 پروژه عمرانی فعال وجود دارد.


هاشمی یکی از اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان که با همکاری مجلس نهم انجام شد،طرح بومی گزینی عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح، 30 درصد از ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به افراد بومی همان مناطق اختصاص یافت که به‌تدریج و پس از طی مدارج عالی، ظرف 10 سال آینده کمبود نیروی انسانی در مناطق مختلف کشور برطرف خواهد شد.


وزیر بهداشت در ادامه برخی از اقدامات حوزه بهداشت را برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر واکسیناسیون، بیش از 420 قلم دارو به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در مناطق محروم و حاشیه شهرهای کشور هیچ کمبودی از نظر نیروی مامایی نداریم و مکمل‌های غذایی و دارویی مناسبی به مادران باردار و نوزادان ارائه می‌شود.


هاشمی تاکید کرد: اعتقاد داریم که حاشیه شهرها از مناطق روستایی محروم‌تر هستند و به همین دلیل بود که برای اولین بار خدمات بهداشتی برای حدود 11 میلیون حاشیه نشین شهری ارائه شد و به ازای هر 3هزار نفر یک بهورز شهری و به ازای هر 45هزار نفر 3 پزشک، دندانپزشک، ماما، کارشناس سلامت روان و تغذیه به مردم این مناطق خدمات ارائه می‌دهند.


وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در مسئولان کشور این عزم وجود دارد که باید مشکلات مردم کاهش یابد و مردم نیز با قدرشناسی خود از همکاران ما در سراسر کشور، باعث علاقه و اشتیاق بیشتر آنها به خدمت می‌شوند.


هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت حمایت دولتها و مجالس آینده از حوزه سلامت و اجرای طرح تحول سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده، بتوان شاهد نظام سلامت کارآمدی در کشور بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر