صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

آتش‌سوزی در آلبانی،شایعه در ایران/ تکذیب فیلم آتش‌سوزی بخش دیالیز بیمارستان اهواز+ فیلم

انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی برآتش زدن بخش دیالیز بیمارستان اهواز و انتساب آن به درگذشت چهار بیمار دیالیزی در استان خوزستان بسیاری از مردم را نگران کرد در حالی که این فیلم مربوط به حادثه‌ای درتیرانا، پایتخت کشور آلبانی است که سال 2013 رخ داد.
کد خبر : 107364

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، پس از وقوع حادثه فوت 4بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا و بیمارستان گلستان استان خوزستان فیلمی در فضای مجازی از آتش‌سوزی بخش دیالیز بیمارستان اهواز منتشر شد.


در این فیلم، فردی با ریختن یک بطری حاوی بنزین روی یک بیمار موجب به آتش کشیدن آن بخش بیمارستانی و سوختگی دو نفر از بیماران دیالیزی می‌شود. بر همین اساس بسیاری از افراد که تصور کردند این فیلم مربوط به بیماران دیالیزی استان خوزستان است، در حالی که این فیلم مربوط به رخداد مربوط به بیمارستان سینا نیست و مربوط به حادثه‌ای در سال 2013 در یک بیمارستان در خارج از کشور (تیرانا، پایتخت کشور آلبانی)‌ است.


به گزارش آنا،‌ روز چهارشنبه ششم مرداد سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا شهرستان کارون پس از دیالیز جان خود را از دست دادند. در پی وقوع این حادثه وزارت بهداشت تیم تخصصی کارشناسی را برای بررسی زوایای مختلف این حادثه به اهواز اعزام کرد و پس از بررسی نتایج آزمایش‌های پزشکی علت فوت چهار بیمار دیالیزی عفونت گوارشی و روده‌ای اعلام شد.


بنابر اعلام وزارت بهداشت، عفونت گوارشی در افراد با وضعیت ایمنی مناسب و سلامت عمومی مساعد منجر به مرگ نخواهد شد اما با توجه به اینکه این افراد از بیماری زمینه‌ای پیشرفته و نقص ایمنی جدی و بسیار شدید رنج می‌بردند، این عوامل زمینه‌ای منجر به فوت ناشی از ابتلا به عفونت گوارشی و اسهال عفونی شده است.
یکی از این بیماران فوت‌شده مبتلا به سرطان پیشرفته کلیه، یکی دیگر مبتلا به نارسایی پیشرفته کبدی (سیروز کبدی) و دو تن دیگر از فوت‌شدگان به نارسایی پیشرفته قلبی مبتلا بوده‌اند.







دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمارستان سینا
ارسال نظر