رشد 110 درصدی حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاههای ایران
به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، میرابوطالب بدری افزود: حضور فعال شرکتها و نمایندگیهای خارجی بیانگر رشد و پویایی صنعت نمایشگاهی کشور است؛ علاوه بر این تعداد شرکتهای داخلی حاضر در نمایشگاه نیز از رشد 20 درصدی برخوردار بوده و به تقویت صنعت نمایشگاهی منجر شدهاست.
بدری با تاکید بر اینکه در سال گذشته 76 نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: تعداد شرکتهای داخلی حاضر در نمایشگاههای تهران 12 هزار و 555 و تعداد شرکتهای خارجی که راسا و یا در قالب نمایندگی در نمایشگاهها شرکت کردهاند 3 هزار و 98 شرکت بود و این تعداد جدا از نمایشگاههایی است که خارج از محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شدهاست.
وی بر تلاش برای بهبود جایگاه صنعت نمایشگاهی تاکید کرد و افزود: در این راستا توجه بیشتر به مقوله نظارت، ارزیابی و کنترل نمایشگاههای داخلی با هدف بهبود تراز تجاری کشور لازم و ضروری است.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران به برخی نمایشگاههای جدید که در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: نمایشگاه اختصاصی ایتالیا، نمایشگاه پوشاک ترکیه و نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از این دست بودهاست.
انتهای پیام/