قالیباف در گفتگو با نبیه بری: پایان جنگ در لبنان بند اول تفاهمنامه اسلامآباد است
به گزارش خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف و نبیه بری، رؤسای مجالس ایران و لبنان دقایقی قبل درخصوص مسائل دوجانبه و به ویژه شرایط در لبنان به صورت تلفنی گفتوگو کردند.
رئیس مجلس در این گفتوگوی تلفنی با همتای لبنانی اظهار کرد: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است.
وی افزود: هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.
قالیباف خاطر نشان کرد: در گفتگوهای سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکرهکننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.
نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز بیان داشت: آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است؛ اما دشمن صهیونیستی تلاش می کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلامآباد را از طریق دیگری دور بزند.
وی افزود: تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک توطئه و فتنه است و امام علی(ع) می فرمایند فتنه بدتر از قتل است.
بنابراین گزارش، قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی تلفنی بر برگزاری سریعتر نشست واحد کنترل منازعه برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.
انتهای پیام/