صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۵:۰۵ | ۰۷ / ۰۴ /۱۴۰۵
| |

قالیباف در گفتگو با نبیه بری: پایان جنگ در لبنان بند اول تفاهم‌نامه اسلام‌آباد است

روسای مجلس ایران و لبنان درباره وضعیت لبنان با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 1065868

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف و نبیه بری، رؤسای مجالس ایران و لبنان دقایقی قبل درخصوص مسائل دوجانبه و به ویژه شرایط در لبنان به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

رئیس مجلس در این گفت‌وگوی تلفنی با همتای لبنانی اظهار کرد: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است.

وی افزود: هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: در گفت‌گوهای سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره‌کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز بیان داشت: ­آن‌چه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است؛ اما دشمن صهیونیستی تلاش می کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلام‌آباد را از طریق دیگری دور بزند.

وی افزود: تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک توطئه و فتنه است و امام علی(ع) می فرمایند فتنه بدتر از قتل است.

بنابراین گزارش، قالیباف و نبیه بری در این گفتگوی­ تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست واحد کنترل منازعه برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha