اصرار مقام اماراتی برای تحویل نامه ترامپ به رهبر شهید
به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم چهل و پنجمین سالگرد فاجعه هفتم تیر، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، صبح امروز (یکشنبه ۷ تیرماه) با حضور ابراهیم عزیزی، رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدای هفتم تیر و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
عزیزی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، بهویژه شهید آیتالله بهشتی، گفت: همانگونه که همه میدانند، از ششم تیرماه، یعنی حادثه بمبگذاری مسجد ابوذر تهران، تا دوازدهم تیرماه که شاهد حادثه ننگین حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بودیم، به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده که برگرفته از تدابیر حکیمانه رهبر شهید انقلاب است.
وی افزود: بارها در دیدار مسئولان با رهبر شهید، حوادث مسجد ابوذر، جنایت منافقین، تروریستها و آمریکاییها، حادثه هفتم تیر، شهادت شهید صدوقی، بمباران شیمیایی سردشت در دوران دفاع مقدس و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رهبر شهید در بیاناتی حکیمانه تأکید داشتند که این حوادث، اوج خیانت و خباثت آمریکاییها علیه ملت ایران و بشریت است.
وی ادامه داد: در حالی که آمریکاییها خود را مدعی و حامی حقوق بشر معرفی میکنند، شایسته است این هفته به نام افشای حقوق بشر آمریکایی شناخته شود و به همین منظور با همت دستگاههای مختلف، این هفته به این نام نامگذاری شد.
عزیزی گفت: هفته افشای حقوق بشر آمریکایی امسال با جنگ تحمیلی رمضان، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تشییع پیکر مطهر رهبر شهید انقلاب اسلامی همزمان شده است.
وی افزود: در جریان این حوادث، از جمله حادثه لامرد و شهادت جمعی از فرزندان این سرزمین با استفاده از سلاحهای ممنوعه و اقداماتی خلاف اصول بینالملل، جنایتهای فراوانی رقم خورد که فصل طولانی از شرارت و جنایت را تشکیل میدهد.
رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: آمریکاییها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان دادهاند که حقوق بشر برای آنان صرفاً ابزاری برای سلطهگری و ادامه روحیه تجاوز و وحشیگری است.
وی ادامه داد: آمریکاییها فقط زبان اقتدار، شجاعت، ایستادگی، مقاومت و نهراسیدن یک ملت را میفهمند و ملت ایران با اتکا به ایمان، اراده و رهبری، ضمن دستیابی به پیروزی، ابهت پوشالی آنان را درهم شکست و همین موضوع موجب شد دست به جنایت، خیانت و اقدامات ضدبشری بزنند.
عزیزی گفت: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و تنها پنج روز بعد، در ۲۷ بهمن، نخستین اقدامات جنایتکارانه آمریکاییها در شمالغرب و مناطق مرزی آغاز شد که خود نشاندهنده شکست و خفت آنان بود.
وی افزود: حوادث خلق عرب در جنوب، ترکمنصحرا، خلق بلوچ، غائله کردستان، نوژه، طبس، کودتاهای متعدد و دههها اقدامات امنیتی، سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، همگی نشاندهنده آن است که آمریکاییها از هیچ اقدامی علیه ملت ایران دریغ نکردهاند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آمریکاییها طی این سالها نشان دادهاند که به هیچیک از اصول و مبانی حقوق بینالملل پایبند نیستند و شرارت، جنایت و اقدامات ضدبشری جزئی از ذات آنان است.
وی ادامه داد: حمایت از منافقین و شهادت جمعی از یاران انقلاب، بخشی از کارنامه سیاه آمریکا است و تاریخ ۲۴۰ ساله این کشور سرشار از استعمار، جنگ و تجاوزگری در کشورهایی مانند عراق، ویتنام، فیلیپین و افغانستان است.
عزیزی گفت: آمریکاییها جز از مسیر جنگ، خونریزی و جنایت، راه دیگری برای ادامه حیات خود نمیشناسند و به همین دلیل جنگهای ۱۲ روزه و ۴۰ روزه را علیه ملت ایران آغاز کردند.
وی افزود: رئیسجمهور متوهم و خودشیفته آمریکا پس از بازگشت به قدرت، با محاسباتی اشتباه و بدون شناخت صحیح از ملت ایران، با ادبیاتی تهدیدآمیز وارد عرصه شد و از طریق امارات نامهای برای رهبر شهید انقلاب ارسال کرد که در آن خواستار مذاکره بدون قید و شرط درباره موضوعات هستهای، منطقهای و موشکی شده بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اقتدار رهبر شهید ایران اسلامی در آن مقطع، اوج عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و حتی مسئول اماراتی نیز نتوانست نامه را مستقیماً به رهبر انقلاب تحویل دهد و این نامه در وزارت امور خارجه بازگشایی و قرائت شد.
وی گفت: رئیسجمهور آمریکا چنین پاسخ مقتدرانهای را باور نمیکرد اما از همان روز نخست، اراده ملت ایران بر آمریکاییها تحمیل شد.
عزیزی افزود: هنگامی که مذاکرات فریبکارانه آغاز شد، این روند به جنگ ۱۲ روزه منتهی شد و آمریکاییها به همراه رژیم صهیونیستی به هیچیک از اصول پایبند نبودند.
وی تصریح کرد: در روزهای نخست جنگ، وزرای خارجه کشورهای اروپایی با ایران تماس میگرفتند و مدعی بودند که جمهوری اسلامی محکوم به شکست است و باید خواستههای آمریکا را بپذیرد، اما با تدابیر هوشمندانه رهبر شهید، انتصاب فرماندهان جدید نیروهای مسلح و بازسازی توان دفاعی کشور، شرایط تغییر کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آمریکاییها نهتنها به هیچ دستاوردی نرسیدند، بلکه شکست خوردند و خود خواستار آتشبس شدند تا رژیم صهیونیستی را از باتلاق نجات دهند.
وی گفت: پس از آن نیز با بهرهگیری از عناصر وابسته، اقداماتی در قالب کودتا انجام شد که با تدابیر رهبری و بصیرت مردم ناکام ماند و سپس مجدداً روند مذاکره آغاز شد اما بار دیگر با فریب همراه بود.
عزیزی افزود: در ادامه، آمریکاییها در نهم اسفند ۱۴۰۴ با هدف تجزیه، تسلیم و براندازی ایران وارد عرصه تجاوز شدند و همه توان خود را برای اجرای این پروژه، بهویژه در شمالغرب کشور، به کار گرفتند اما با شکست مواجه شدند و اسناد و مدارک این شکست نیز موجود است.
وی تصریح کرد: به همراه جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) حضور یافتیم و از نزدیک اقدامات نیروهای امنیتی را مشاهده کردیم؛ جایی که نیروهای مسلح سدی مستحکم در برابر آنان ایجاد کرده بودند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز مطرح شد که آمریکاییها قصد تصرف کنارک را داشتند اما با پاسخ قاطع مواجه شدند و در خارک نیز نتوانستند عملیات خود را به نتیجه برسانند.
وی افزود: شجاعت، غیرت، عزت و ایثار ملت ایران مانع تحقق نقشههای دشمن شد.
عزیزی تصریح کرد: مکنزی، فرمانده سنتکام و از استراتژیستهای برجسته آمریکا، اذعان کرده است که پس از پنجاه سال تلاش برای تثبیت حضور آمریکا در غرب آسیا، میدانداری ملت و نیروهای مسلح ایران و تصمیمات نادرست رئیسجمهور آمریکا، همه برنامههای آنان را بر باد داده است که این اعتراف، اهمیت فراوانی دارد.
وی ادامه داد: آمریکاییها این جنگ را با اهداف مشخص آغاز کردند اما تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله حسینی خامنهای، موجب شکست دشمن و نابودی پروژههای آنان شد و این پیروزی نشاندهنده پایداری ملت ایران بر آرمانهای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شب گذشته نیز آمریکاییها برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود، پنج نقطه ساحلی را هدف قرار دادند اما پاسخ هشت نقطه را دریافت کردند که نشانه اقتدار و ایستادگی جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: دفاع همچنان ادامه دارد و انتقام خون رهبر شهید، ملت و دانشآموزان شهید از آمریکاییها گرفته خواهد شد.
عزیزی افزود: آمریکاییها بدانند که در لبنان نیز به هیچ دستاوردی نخواهند رسید و اقدامات فریبکارانه آنان با سد مستحکم جبهه مقاومت مواجه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی برای تبیین و بازگویی جنایات آمریکا است و این کشور باید با اراده ملت ایران محاکمه شود. همچنین قوه قضاییه باید برای محاکمه سران آمریکا بهطور جدی وارد عمل شود.
انتهای پیام/