صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۰:۰۶ | ۰۷ / ۰۴ /۱۴۰۵
| |
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع:

سلامت مواد غذایی با شاخص‌های ملی و بین‌المللی ارزیابی می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت ایمنی غذا، گفت: سلامت مواد غذایی بر اساس شاخص‌های کیفی، استانداردهای ملی و معیارهای بین‌المللی ارزیابی می‌شود و نظارت بر این محصولات از مرحله تأمین مواد اولیه تا عرضه به مصرف‌کننده به‌صورت مستمر ادامه دارد.
کد خبر : 1065707

به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی انصاری دوگاهه، با اشاره به اهمیت ایمنی غذا، گفت: این حوزه یکی از موضوعات مهمی است که در شرایط کنونی در کنار موضوع امنیت غذایی مطرح می‌شود و وظیفه اصلی سازمان غذا و دارو در حوزه صیانت از سلامت مردم در این بخش نمود دارد.

وی افزود: فرآیند‌های نظارتی باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که اطمینان لازم را در خصوص سلامت مواد و محصولات غذایی برای مردم فراهم کنند. در این مسیر، ارزیابی ایمنی محصولات بر اساس شاخص‌های کیفی استاندارد و معیار‌های ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

انصاری دوگاهه با بیان اینکه نظارت باید از مرحله تأمین مواد اولیه تا تولید و ورود به چرخه مصرف ادامه یابد، گفت: در حوزه ایمنی غذا، هرگونه اختلال در هر بخش از زنجیره می‌تواند ایمنی محصول را تحت تأثیر قرار دهد، از این رو پایش مستمر این زنجیره ضروری است.

وی تأکید کرد: بخشی از مواد اولیه از حوزه کشاورزی و دامپروری وارد چرخه می‌شود و سازمان غذا و دارو ناگزیر به ورود در این حوزه و همچنین پایش محصولات در سطح عرضه است. این مسئولیت‌ها نشان‌دهنده سنگینی مأموریت‌های حوزه نظارت است و نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha