صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۵:۰۵ | ۰۵ / ۰۴ /۱۴۰۵
| |
امام جمعه ارومیه:

فرمایش رهبری درمورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا فصل‌الخطاب است

امام جمعه ارومیه عنوان کرد که فرمایش مقام معظم رهبری درمورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا فصل‌الخطاب است.
کد خبر : 1065377

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در مورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: هرگونه تندروی و افراط‌گری در مواجهه با این توافق محکوم است و این تفاهم نه عالی و نه خیانت است؛ آمریکا شکست خورد و تن به تفاهم داد، اما این به معنای عالی بودن آن نیست.

امام جمعه ارومیه با اشاره بر جایگاه رفیع رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها با گزینشی خواندن بیانات رهبری، تنها به بخش‌هایی از آن توجه کرده و از کنار سایر نکات عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک عده از پیام رهبری فقط قسمت علی‌الاصول را گرفته‌اند و پیش می‌روند و عده‌ای دیگر فقط صدور اجازه را مد نظر قرار داده‌اند؛ در حالی که باید مجموعه بیانات ایشان مبنای قضاوت قرار گیرد.

آمریکا در مذاکرات شکست خورد و تن به تفاهم داد

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه تحلیلی واقع بینانه از ماهیت تفاهم، آن را نه «عالی» و نه «خیانت» توصیف کرد و ادامه داد: واقعیت این است که آمریکا در این مذاکرات شکست خورد و تن به تفاهم داد، اما این پیروزی کامل و بی‌نقص نیست که آن را عالی بنامیم، از سوی دیگر، نسبت دادن خیانت به تیم مذاکره‌کننده نیز نه تنها انصاف نیست، بلکه مصداق بارز تهمت و بدبینی است.

امام جمعه ارومیه با هشدار نسبت به دامن‌زدن به فضای بدبینی و اتهام زنی در جامعه عنوان کرد: این دقیقاً همان خواست دشمنان برای تضعیف وحدت ملی است، مراقب باشیم که همدیگر را متهم نکنیم. این خواسته دشمن است که ما نسبت به هم بدبین شویم. دشمن از اختلاف‌افکنی بین نیرو‌های انقلاب بیشترین بهره را می‌برد.

لزوم انسجام حول محور رهبری در کشور

وی در ادامه با اشاره به جریان‌های تندرو که شباهت آشکاری به جریان خوارج در صدر اسلام دارند، خاطرنشان کرد: یک عده تندرو شده‌اند و همانند خوارج از امام خود جلو زدند، همان‌گونه که خوارج به امام علی علیه‌السلام اعتراض کردند که چرا با معاویه صلح کردی؟ امروز نیز برخی با همان منطق، بدون درک شرایط پیچیده بین‌المللی، به ساده‌انگاری و اتهام زنی روی آورده‌اند.

امام جمعه ارومیه با دعوت به انسجام حول محور رهبری، از همه جناح‌ها خواست که به رهبری و مسئولان نظام اعتماد کنند و در عین حال به مسئولان نیز تذکر داد که در اظهارنظر‌های خود دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند.

قریشی متذکر شد: مسئولان هم مراقب حرف‌زدن‌های خود باشند، چراکه هر سخنی در این شرایط می‌تواند بهانه‌ای برای سوءاستفاده دشمنان شود. پیام رهبری باید ما را منسجم، نه پراکنده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha