صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۱۷ | ۰۱ / ۰۴ /۱۴۰۵
| |

بن‌گویر: جنوب لبنان باید «زمین بازی» اسرائیل باشد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع تند علیه لبنان مدعی شد تل‌آویو باید آزادی عمل کامل نظامی در جنوب این کشور داشته باشد و این منطقه را به «زمین بازی» خود تبدیل کند؛ او همزمان مخالفت خود را با هرگونه توافق آتش‌بس اعلام کرد.
کد خبر : 1064642

به گزارش خبرگزاری آنا، «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز در گفت‌و‌گو با شبکه ۱۱ تلویزیون این رژیم (کان)، بار دیگر مواضع تند خود علیه لبنان را تکرار کرد و مدعی شد که اسرائیل باید آزادی عمل کامل نظامی در جنوب لبنان داشته باشد و این منطقه را به «زمین بازی» خود تبدیل کند.

وی با تکرار ادعا‌های مقامات تل‌آویو علیه مقاومت لبنان و هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی این کشور ادعا کرد که در صورت فراهم شدن آزادی عمل برای ارتش رژیم صهیونیستی، حتی با شمار کمتری از نیرو‌ها نیز می‌توان به اهداف نظامی مورد نظر دست یافت.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت خود را با هرگونه توافق در این زمینه اعلام کرد و گفت که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم توصیه کرده است ضمن حفظ روابط با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، با آتش‌بس در لبنان موافقت نکند.

بن‌گویر در این باره اظهار داشت: «به نخست‌وزیر می‌گویم که ترامپ دوست واقعی ماست و باید با او محترمانه رفتار کنیم، اما باید به او بگوییم که نمی‌توانیم با آتش‌بس در لبنان موافقت کنیم.»

وی همچنین با تأکید بر لزوم ادامه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان مدعی شد نباید شرایطی فراهم شود که حزب‌الله فرصت بازسازی توان نظامی خود را به دست آورد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همزمان برخی رسانه‌های صهیونیستی از تحرکات تازه در جبهه لبنان و بررسی سناریو‌های جدید درباره نحوه استقرار نیرو‌های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داده‌اند. شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم نیز گزارش داد که در محافل سیاسی و امنیتی تل‌آویو بحث‌هایی درباره انجام «عقب‌نشینی‌های محدود» از برخی مناطق واقع در پشت خط موسوم به «زرد» در جنوب لبنان، از جمله منطقه قلعه الشقیف، در جریان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha