کسب رتبه برتر توسط ۳ انجمن علمی پزشکی
نتایج نهایی ارزشیابی انجمنهای علمی گروه پزشکی در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، پس از طی فرآیندی تخصصی و چندمرحلهای اعلام شد و سه انجمن علمی متخصصین گوارش و کبد ایران (رتبه اول)، طب سنتی ایران (رتبه دوم) و دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران (رتبه سوم) موفق به کسب بالاترین رتبه شدند.
کد خبر : 1064042
به گزارش خبرگزاری آنا، نتایج نهایی ارزشیابی انجمنهای علمی گروه پزشکی در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ پس از طی فرآیندی تخصصی و چندمرحلهای اعلام شد.
در این ارزشیابی، شاخصها و ابزارهای ارزیابی پس از دریافت نظرات کارشناسی انجمنهای علمی، صاحبنظران و حوزههای تخصصی مرتبط در ستاد وزارت بهداشت، از نظر روایی و پایایی مورد بازبینی و تأیید نهایی قرار گرفت و سپس عملکرد انجمنهای علمی بر اساس شاخصهای مصوب مورد سنجش قرار گرفت.
بر اساس نتایج نهایی، سه انجمن علمی با کسب بالاترین امتیاز، عنوان انجمنهای برتر گروه پزشکی کشور را از آن خود کردند. در راستای تقدیر از عملکرد این انجمنها، گواهی رتبه برتر با امضای معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و به انجمنهای منتخب اعطا شد.
این موفقیت بیانگر نقش مؤثر انجمنهای علمی در توسعه آموزش علوم پزشکی، ارتقای فعالیتهای پژوهشی، تولید دانش، آموزش مداوم و مشارکت در سیاستگذاریهای علمی نظام سلامت کشور است.
معاونت آموزشی وزارت بهداشت ضمن تبریک به انجمنهای برگزیده، از تلاشهای ارزشمند تمامی انجمنهای علمی گروه پزشکی قدردانی کرده و بر استمرار حمایت از فعالیتهای علمی و حرفهای این نهادهای تخصصی تأکید میکند.
اسامی انجمنهای برتر ارزشیابی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱:
· رتبه اول: انجمن علمی متخصصین گوارش و کبد ایران (پیوست)
· رتبه دوم: انجمن علمی طب سنتی ایران (پیوست)
· رتبه سوم: انجمن علمی دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران (پیوست)
انجمنهای علمی؛ بازوان علمی نظام سلامت و شرکای راهبردی توسعه آموزش پزشکی کشور هستند.
انتهای پیام/