جهاد اقتصادی پس از جنگ آغاز شده است/ آینده اقتصاد ایران را روشن و امیدوارکننده میبینیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا؛ سید علی مدنیزاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در یکصد و سیوششمین نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تحولات اخیر کشور، در ابتدای اظهارات خود شهادت مقام معظم رهبری، فرمانداران، سرداران، مسئولان کشور، مردم عزیز و کودکان مظلومی را که در جریان این جنگ ظالمانه به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.
وی همچنین با تبریک موفقیت، پیروزی و اقتداری که به گفته او با پایمردی نیروهای نظامی، مردم شریف ایران و دولتمردان کشور حاصل شد، اظهار کرد: این پیروزی که برای ملت ایران رقم خورد، نتیجه همدلی و همراهی سه ضلع اصلی شامل نظامیان، مردم و مسئولان بود و اگر این سه ضلع در کنار یکدیگر قرار نمیگرفتند، قطعاً چنین موفقیتی محقق نمیشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز خرسندی از شکلگیری توافق اخیر، افزود: بسیار خوشحال هستم که به لطف خدا این توافق شکل گرفت. اتفاقات ناگواری که ناشی از تداوم شرایط گذشته بود، اکنون متوقف شده است و در ادامه نیز توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهم کرد.
مدنیزاده با اشاره به فعالیتهای انجامشده در ماههای اخیر خاطرنشان کرد: اگرچه در سه ماه و نیم گذشته فرصت حضور و گفتوگوی مستقیم با شما عزیزان فراهم نشد، اما واقعیت این است که در پشت صحنه، تمامی همکاران ما شبانهروز تلاش کردند تا شرایط اقتصادی کشور به گونهای مدیریت شود که آثار جنگ بر زندگی مردم به حداقل برسد و شهروندان کمترین تأثیر را از تبعات این شرایط احساس کنند.
وی ادامه داد: همه همکاران ما به صورت شبانهروزی در تلاش بودند تا موانع موجود بر سر راه تولید، فعالان اقتصادی و مردم را برطرف کنند و شرایطی فراهم شود که گرانیها و کمبودها کاهش یابد و آثار منفی ناشی از جنگ تا حد امکان از بین برود.
وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه جنگ به طور طبیعی پیامدهای اقتصادی خاص خود را به همراه دارد، تصریح کرد: البته شرایط جنگی همواره آثاری را بر اقتصاد کشور تحمیل میکند و نمیتوان این واقعیت را نادیده گرفت.
مدنیزاده در ادامه با بیان اینکه توافق اخیر به معنای پایان یافتن فشارهای اقتصادی نیست، اظهار داشت: این توافق به هیچ عنوان به معنای پایان جنگ اقتصادی نیست. جنگ اقتصادی ما تازه آغاز شده و اکنون وارد مرحله جهاد اقتصادی شدهایم؛ مرحلهای که مسئولیت آن بر عهده همه ماست؛ چه در دولت و چه در بخش خصوصی و میان فعالان اقتصادی.
وی افزود: باید با تمام توان در برابر آثار و تبعاتی که طی سالهای گذشته به صورت ظالمانه بر کشور تحمیل شده است، ایستادگی کنیم و با همکاری و همافزایی، مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی را ادامه دهیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز امیدواری نسبت به آینده اقتصاد کشور گفت: بسیار امیدوار هستیم و افق بسیار روشنی را پیش روی کشور میبینیم. امیدوارم به لطف خداوند و با همراهی همه شما، آیندهای که در انتظار ماست، همانند تابلوی بورس در روزهای اخیر، سبز و سرشار از موفقیت، رشد و پیشرفت باشد.
انتهای پیام/