صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۵۷ | ۲۱ / ۰۳ /۱۴۰۵
| |

سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد یک نفتکش با پرچم گینه بیسائو که در آب‌های دریای عمان در حال تردد بود، هدف حمله موشکی یکی از جنگنده‌های ارتش آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر : 1062309

به گزارش خبرگزاری آنا، سنتکام با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد یک فروند جنگنده آمریکایی این نفتکش را با شلیک دو موشک هلفایر هدف قرار داده است. بر اساس این بیانیه، این کشتی با پرچم گینه بیسائو در حال حرکت در آب‌های دریای عمان بوده است.

جزئیات بیشتری درباره علت این حمله، میزان خسارات وارده و وضعیت خدمه نفتکش منتشر نشده و مقام‌های آمریکایی نیز تاکنون توضیحی درباره اهداف این عملیات ارائه نکرده‌اند.

این حمله در حالی انجام شده است که پیش از این نیز یک نفتکش هندی در سواحل عمان هدف حمله نیرو‌های آمریکایی قرار گرفته بود. در پی آن حادثه، سه ملوان هندی مفقود شدند که مقام‌های دهلی‌نو بعداً کشته شدن آنها را تأیید کردند.

حمله به شناور‌های تجاری در منطقه در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌های نظامی در غرب آسیا طی روز‌های اخیر افزایش یافته و نگرانی‌ها نسبت به امنیت خطوط کشتیرانی و انتقال انرژی در آبراه‌های راهبردی منطقه را تشدید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha