صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۳:۵۲ | ۲۰ / ۰۳ /۱۴۰۵
| |

صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی به اوراسیا در سال گذشته

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نخستین سالگرد اجرای موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اعلام کرد: در یک سال گذشته حدود ۲۰ قلم کالا به کشورهای همسایه و حوزه اوراسیا صادر و در مقابل حدود ۱۰ قلم نهاده و اقلام مرتبط وارد کشور شده است. وی توسعه تجارت با همسایگان و بهره‌گیری از ظرفیت پیمان‌های منطقه‌ای را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.
کد خبر : 1062060

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا رفیعی‌پور امروزدر نخستین سالگرد اجرایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های عضو اظهار داشت: در یک سال گذشته حدود ۲۰ قلم کالا به کشور‌های همسایه و حوزه اوراسیا صادر شده و در مقابل حدود ۱۰ قلم نهاده و اقلام مرتبط وارد کشور شده است.

وی توسعه تجارت با کشور‌های همسایه و استفاده از ظرفیت پیمان‌های منطقه‌ای را اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های همکاری در قالب پیمان‌هایی مانند اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای افزود: این پیمان‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی در حوزه محصولات دامی و کشاورزی فراهم کنند.

رفیعی پور بر اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط در تسهیل تجارت و بر نقش رایزنان بازرگانی ایران در سفارتخانه‌ها تأکید کرد و گفت: ارتباط مستمر و حتی ماهانه رایزنان بازرگانی با نهاد‌های حاکمیتی مرتبط مانند سازمان دامپزشکی، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت می‌تواند بسیاری از مسائل و موانع تجاری را برطرف کند.

رفیعی‌پور بر ضرورت توجه به قوانین و مقررات در تجارت بین‌المللی تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشور‌ها تابع قوانین ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و در برخی موارد ممکن است میان کشور‌ها درباره الزامات و استاندارد‌ها اختلاف نظر‌هایی وجود داشته باشد که این مسائل باید از مسیر‌های قانونی و با تعامل حل‌وفصل شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد با تقویت همکاری‌ها و هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول، زمینه گسترش تجارت محصولات دامی و کشاورزی با کشور‌های منطقه بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha