صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۲:۰۱ | ۲۰ / ۰۳ /۱۴۰۵
| |

روایت هنری از کودکان شهید میناب با اجرای پرویز پرستویی

پرفورمنس «حضور و غیاب» با اجرای پرویز پرستویی و با همکاری خانه سینما، خانه هنرمندان ایران، خانه تئاتر، خانه موسیقی ایران و شهرداری منطقه ۶ تهران، به‌عنوان یکی از دستاورد‌های «جشنواره عاملیت هنر در سیمای شهر تهران» به مدت یک هفته در بوستان هنرمندان برگزار شد؛ رویدادی که با زبان هنر، روایتگر سوگ جمعی و یاد کودکان شهید میناب بود و بار دیگر نقش هنر را در حفظ حافظه اجتماعی شهر به نمایش گذاشت.
کد خبر : 1062021

به گزارش خبرگزاری آنا، این برنامه با حضور و اجرای پرویز پرستویی، مرضیه برومند، شیدا خلیق و جمعی از هنرمندان برجسته کشور برگزار شد. در بخشی از این پرفورمنس، نام ۱۲۰ کودک شهید میناب خوانده شد و هنرمندان با تکرار جمله «این‌ها حاضرند» یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشتند.

سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ تهران، با تأکید بر جایگاه این منطقه به عنوان اقلیم فرهنگ و هنر پایتخت، اظهار داشت: منطقه ۶ تلاش دارد از ظرفیت هنرمندان و نهادهای فرهنگی برای تبدیل رنج‌های اجتماعی به روایت‌های ماندگار و انسانی بهره بگیرد و پرفورمنس «حضور و غیاب» نمونه‌ای روشن از این رویکرد است.

وی افزود: این پروژه تنها یک اجرای هنری نیست، بلکه بخشی از رویکرد مدیریت شهری برای پیوند میان نهادهای هنری، اجتماعی و فرهنگی و تقویت حافظه جمعی شهر محسوب می‌شود.

روایت‌سازی اجتماعی با زبان هنر؛ مأموریت تازه «عاملیت هنر»

شهردار منطقه ۶ همچنین با اشاره به استمرار چنین رویدادهایی در قالب «جشنواره عاملیت هنر» خاطرنشان کرد: تداوم این تجربه‌ها می‌تواند به شکل‌گیری جریان‌های پایدار روایت‌سازی اجتماعی از مسیر هنر کمک کند و زمینه گفت‌وگوی عمیق‌تر میان جامعه، هنرمندان و نهادهای شهری را فراهم سازد.

بر اساس اعلام شهرداری منطقه ۶ تهران، پرفورمنس «حضور و غیاب» بخشی از مسیر توسعه «جشنواره عاملیت هنر» است که با هدف تقویت گفت‌وگوی اجتماعی از مسیر هنر و گسترش آن در سطح ملی ادامه خواهد یافت.

در جریان برگزاری این رویداد هنری، همایون اسعدیان، مدیرعامل خانه سینما، نیز در این مراسم از همراهی شهرداری منطقه ۶ تهران قدردانی کرد و از نقش این مجموعه در حمایت از هنرمندان و فراهم‌کردن شرایط اجرای این پرفورمنس فرهنگی و هنری تقدیر به عمل آورد.

پیش از این نیز در چارچوب دومین دوره جشنواره «عاملیت هنر در سیمای شهر تهران»، دبیرخانه دائمی این رویداد با مشارکت شهرداری‌های مناطق ۶ و ۲ تهران، طراحی «بوستان شهدای میناب» را در دستور کار قرار داده است؛ پروژه‌ای با محوریت بازنمایی هنرمندانه ایثار، مظلومیت و حافظه جمعی که قرار است در قالب یک بوستان ۱۳ هکتاری در منطقه ۲ تهران اجرا شود و با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان، دانشگاهیان و متخصصان شهری، یاد و خاطره کودکان شهید میناب را در سیمای پایتخت ماندگار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha