صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴

بررسی طرح روسیه درباره یمن در شورای امنیت سازمان ملل

قرار است امروز شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای برای بررسی طرح روسیه با هدف توقف حملات تجاوزکارانه عربستان و متحدانش به یمن برگزار کند.
کد خبر : 10595

به‌گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «نووستی»، این جلسه امروز شنبه در حالی برگزار می‌شود که سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه از افزایش تعداد کشته‌شدگان در حملات جنگنده‌های عربستان و متحدانش به یمن ابراز نگرانی کرده‌اند.


«الکسی زایتسف» سخنگوی هیأت دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: شورای امنیت در جلسه امروز خود به بررسی طرح روسی توقف حملات هوایی به یمن خواهد پرداخت.


«والری آموس» مسئول عملیات بشردوستانه سازمان ملل نیز روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تجاوز نظامی به یمن 519 کشته و 1700 زخمی برجای گذاشته است.


«آموس» درباره به خطر افتادن جان شهروندان در حمله تجاوزکارانه عربستان به یمن ابراز نگرانی کرد و گفت: همه طرف‌های درگیر باید نهایت تلاش خود را برای حفاظت از جان مردم بکنند.


وی خاطرنشان کرد: طرف‌های درگیر باید از حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌های آوارگان و پناهندگان و زیرساخت‌های غیرنظامی به‌ویژه در مناطق مسکونی خودداری کنند.


«آموس» افزود: ده‌ها هزار نفر از منازل خود فرار کرده‌اند و بخشی از آنها جان خود را به خطر انداخته‌اند و راهی جیبوتی و سومالی شده‌اند.


صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه شنبه گذشته خواستار جلوگیری از کشتار کودکان در یمن شد و اعلام کرد که حداقل 62 کودک در حملات هوایی عربستان به یمن کشته و 30 کودک دیگر زخمی شدند.


یونیسف افزود: حملات هوایی باعث تخریب گسترده مراکز درمانی و بهداشتی بسیار ابتدایی یمن و همچنین مراکز آموزشی شده است. در این میان ناامنی غذایی و سوء تغذیه، خردسالان را بیش از دیگران رنج می‌دهد.


«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز از کشته شدن ده‌ها شهروند در حمله عربستان به اردوگاه «المرزق» استان «حجه» ابراز نگرانی کرد و گفت: همه طرف‌های درگیر باید برای حفظ جان شهروندان تلاش کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر