غریبآبادی: مذاکره در شرایط جنگی با هوشیاری کامل دنبال میشود
به گزارش خبرنگار سیاسی آنا، کاظم غریبآبادی معاون حقوقی و امور بینالملل وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید پاسدار سرلشکر محمد پاکپور، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار آنا درباره پاسخ به این سؤال که با توجه به مذاکراتی که در حال انجام است و همچنین شیطنتهایی که آمریکا در روزهای اخیر در جنوب کشور انجام داده، آیا این مذاکرات میتواند به نتیجه برسد؟ هدف آمریکا از اصرار بر مذاکره چیست؟ اظهارداشت: هیچ اقدامی موجب نخواهد شد جمهوری اسلامی ایران در مسیر تضعیف حاکمیت و امنیت ملی خود اقدامی انجام دهد. ما اکنون در شرایط جنگی قرار داریم؛ درست است که آتشبس برقرار شده، اما این آتشبس موقت و کوتاهمدت است و تا زمانی که مسائل از طریق یک توافق مذاکرهشده حلوفصل نشود، آمادگی کامل داریم و دست نیروهای مسلح ما همچنان روی ماشه است.
وی افزود: آمریکاییها در همین شرایط نیز اقداماتی انجام دادند که با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند. در حوزه دیپلماسی نیز اگر اقداماتی دنبال میشود، صرفاً با هدف تأمین منافع مردم و کشور است. همانگونه که در حوزه نظامی و دفاعی از کشور دفاع میکنیم، در عرصه دیپلماسی نیز با در نظر گرفتن امنیت و منافع ملی گام برمیداریم.
معاون حقوقی و امور بینالملل وزارت امور خارجه تصریح کرد: شاخص اصلی ما در هر متن و توافقی، تأمین منافع ملت جمهوری اسلامی ایران است و این معیار کلیدی مذاکرات محسوب میشود. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد، منافع مردم ایران است.
غریبآبادی ادامه داد: با توجه به سابقه بیاعتمادی و نبود صداقت از سوی آمریکا، باید توجه داشت که این مذاکرات در شرایط جنگی انجام میشود. ما با کشوری مذاکره میکنیم که به دیپلماسی خیانت کرده و علیه جمهوری اسلامی ایران دست به تجاوز نظامی زده است؛ بنابراین این گفتوگوها، مذاکره میان دو کشور دوست و همسایه نیست.
وی خاطرنشان کرد: چنین مذاکراتی نیازمند هوشمندی و هوشیاری ویژه در عرصه دیپلماسی است و ما نیز در همین چارچوب و با دقت کامل در حال حرکت هستیم.
انتهای پیام/