صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

دومین شماره ماهنامه یادآفرین با نگاهی ویژه به برندینگ قزوین

یادآفرین ماهنامه تخصصی برندینگ، شماره دوم خود را به گفتگو با نعمت الله فاضلی و خوان بلوسو استراتژیست برندینگ ملی اختصاص داده است.
کد خبر : 105547

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در شماره جدید «ماهنامه یادآفرین» محمدرضا رستمی مدیر مسئول ماهنامه، در سرمقاله ای با عنوان "شهری که رسانه ها می سازند" سوالاتی مهم را مطرح کرده است. اینکه: شهری که مردم با آن سر و کار دارند، شهری واقعی است یا شهری رسانه ای شده؟ رسانه ها در کدام مرحله از ساخت برند شهرها موثرند؟ استراتژی و تاکتیک های رسانه ای پیش و حین و پس از بازدید شهر چیست؟ و نهایتا اینکه وضعیت شهرهای ایران در رسانه ها توسط کدام نهایت مدیریت می شود؟


پرونده ویژه این شماره به قزوین اختصاص دارد، که به برندینگ و هویت این شهر مهم ایران پرداخته شده است. مطالب مهم این پرونده گفت گو با فریدون همتی، استاندار قزوین ؛ یادداشتی از غلام رضا ظریفیان، با عنوان قزوین، تاریخ و تمدن 10000 ساله؛ گفت گو با شهردار قزوین مسعود نصرتی؛ یادداشتی از علیرضا خزائلی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری؛ گفت گو با فرج الله فصیحی راوندی رییس شورای شهر قزوین؛ یادداشت عباس کشاورز، رئیس اداره آموزش و پژوهش شهرداری و داستانی پیرامون شهر قزوین می باشد.


در گفت وگوی این شماره با نعمت الله فاضلی استاد دانشگاه به تاثیر رسانه بر برندینگ شهرهای ما پرداخته شده و اینکه شهرهای ایران در زمینه برندینگ ارگانیک یا استراتژیک خود چه کرده اند و چه می توانستند بکنند.


همچنین برای اولین بار در ایران، یادآفرین گفتگوی اختصاصی با مدیر پروژه برندینگ شهر بارسلون داشته و درباره برندینگ ملی و شهری سوالاتی از این استراتژیست اسپانیایی پرسیده که به گفتگویی جالب منتهی شده است .


پرونده بین الملل این شماره به برندینگ کشور دانمارک اختصاص داده شده است، کشوری کوچک اما قدرتمند که تمدن منطقه اسکاندیناوی که به طور سنتی به جامعه و مردمان سخت کوش آن و در ادبیات جهانی به نام "دریانوردان سرسخت وایکینگها" شناخته می شود. سهیل سیمره دبیر گروه بین الملل با همراهی محمدعلی رفیعی کارشناس امور بین الملل، رضوانه گلستانه و سید علیرضا بهبهانی، با تکیه بر برندینگ به بررسی این کشور پرداخته اند.


همچنین مطالبی با عناوین؛ اقتصاد مقاومتی، تولد دوباره یک برند (حامد سلطانی نژاد) ، نقش رسانه در خلق هویت برند مقصد گردشگری ( فرزاد مقدم) ، بازیابی جهانی سیاسی (نوشته جنیفر لیز-مارشمنت و ترجمه رسول بابایی)، برند مجازی (حسن شیرواند)، فرآیند انتخاب نام برند (حمید توکلی) نیز در این شماره منتشر شده است.


داستان این شماره را نیز بهاء الدین مرشدی با عنوان «یک شهر به دنبال صالح» نوشته است.


ماهنامه یادآفرین ماهنامه تخصصی برندینگ در ایران است که با مدیر مسئولی محمدرضا رستمی و زیر نظر شورای سردبیری و دبیری حسین گنجی منتشر می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: منتشر شد
ارسال نظر