صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

بررسی محتوای اینستاگرام چهره های معروف کشورمان/ ویروس فراگیر فالوئرزدگی!

هفته پیش بود که بهنوش بختیاری با انتشار پستی در اینستاگرامش از 5 میلیونی شدن مخاطبانش خبر داد. البته او برای این تعداد از کلمه «ارتش» استفاده کرده بود که فارغ از بی سلیقگی و رعایت نکردن شأن و استفاده نادرست از این کلمه، باعث شوخی‌های متعدد در شبکه‌های مجازی شد.
کد خبر : 105275

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه خراسان با این مقدمه نوشت: برای بررسی رفتار هر یک از چهره ها و افراد معروف کشورمان که در اینستاگرام فعال هستند، به چند سوال پاسخ داده ایم تا امکان مقایسه نوع فعالیتشان برای شما فراهم شود، این سوالات عبارتند از:


1- شهرتش رو مدیون چیه؟

2- در زمینه حرفه ایش چه قدر موفقه؟

3- در اینستاگرام چه قدر فعاله؟

4- چند تا مخاطب داره؟

5- چه محتوایی منتشر می کنه و چه نقدی به محتوای اینستاگرامیش وارده؟



بهنوش بختیاری، تجاری تبلیغی

1- به خاطر بازی در کمدی های معمولی و گیشه ای سینما و تلویزیون

2- پرکار و پردرآمد اما جایزه ای نگرفته و در کل جدی هم گرفته نمی شود

3- بهنوش بختیاری در اینستاگرام بسیار فعال است و به نوعی همزمان هم برای خودش اعتبار جمع می کند هم تجارت!

4- باور کردنش خیلی سخت است اما بهنوش 5 میلیون مخاطب دارد.

5- صفحه وی پر شده از محتواهای تجاری و تبلیغی که فایده ای هم برای مخاطب ندارد، آنچه از بختیاری در ذهن اغلب ما شکل گرفته، تصویری از یک بازیگر شوخ و شنگ است که کلی آثار ریز و درشت از سریال تا فیلم‌های شانه تخم مرغی در کارنامه دارد. معمولا هم نقش اول نیست و شاید نمی‌تواند هم باشد و همین مسئله باعث شده است کسی او را جدی نگیرد. در واقع مردم همان چیزی را که از او دیده‌اند، باور کرده‌اند و با ابعاد دیگر او کاری ندارند. همین مسئله باعث شده است او به دنبال اعتبار در شبکه‌های اجتماعی باشد. او که در اینستاگرامش از برخی توانایی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی نظیر تسلط به زبان فرانسه، سفیر انجمن ایدز ایران، سر دبیر مجله دیده بان، حامی ترنس‌های ایران و مدیر توسعه یک برند معروف سخن گفته، عملا حرف زیادی برای گفتن ندارد ولی با این حال 5 میلیون دنبال کننده برای او عجیب است.


الناز شاکردوست، فخرفروشی!

1- بازی در فیلم های تجاری سینما

2- شاکردوست جایزه معتبری نگرفته اما باعث جذب مخاطب به سینمای تجاری شده است.

3- شاکردوست خیلی فعال نیست

4- 4.3 میلیون برای صفحه او رقم بسیار بالایی است.

5- عکس‌های شخصی از سفر و زندگی خصوصی اش می گذارد! شاکردوست در عرصه حرفه‌ای خودش نسبتا موفق است حال این که در بین این همه بازیگر توانمند چرا او ستاره است، مسئله‌ای نیست که در اینجا محل بحث ما باشد. او در اینستاگرامش بیشتر از هر چیز زندگی مرفه اش را نمایش می‌دهد. وقتی که فقط خط تلفن همراه او بالای 200 میلیون تومان به فروش می‌رسد، معلوم است که او پولدار است و زندگی مرفهی دارد اما این که این موضوع را مدام به رخ مردم بکشد، جالب نیست. البته از حق نگذریم او گاه گاهی از کتاب‌هایی که می‌خواند هم عکس می‌گیرد و منتشر می‌کند که از حیث فرهنگی شایسته تقدیر است.


امیر تتلو، همه مدل همه رقم

1- خوانندگی زیرزمینی

2- در زیرزمین موفق اما روی زمین نه!

3-خیلی، کلا نمی‌خوابه!

4- 3.1 میلیون برای خواننده ای که یک آلبوم رسمی هم نداشته، رکورد بالایی است.

5- تتلو همه جور پستی منتشر می کند، چیزی نیست که نگذارد! از فوتسال بازی کردنش، تا تمرین هایش! و... اگر به طرفداران بی‌شمار استاد برنخورد تقریبا کمتر پست درست و درمانی در صفحه این خواننده زیرزمینی وجود دارد. او خودش را در قبال همه چیز مسئول می‌داند و درباره آن اظهار نظر می‌کند. البته او در چند ماه اخیر دچار تغییر در دیدگاه هم شده و نظرش این است که باید جامعه را اصلاح کند. مدام از طرفدارانش می‌خواهد که در زمینه اعتقادی از راه اشتباه بازگردند و راه درست را انتخاب کنند، همان طور که او این راه را انتخاب کرده و از انتخابش راضی است. به غیر از این‌ها تتلو از طریق این شبکه اجتماعی به دنبال فوتبالیست شدن و بازی در تیم‌های لیگ برتری است. او که مقطعی هم در تمرینات پرسپولیس و راه آهن حاضر شد، معتقد است با یک تست دادن کارش راه می‌افتد البته این ادعا را هم دارد که حق او را در فوتبال خورده‌اند.


پرستو صالحی، کم کار و پرکار!!

1- پرستو صالحی با «زیر آسمان شهر» معروف شد

2- در کارش اعتباری کسب نکرد فقط با مصاحبه و حضور در فضای مجازی توی چشم است بدون آن که کار خاصی انجام بدهد.

3- از چهره های فعال اینستاگرام است

4- 822 هزار مخاطب برای بازیگری که یک فیلم سینمایی شاخص هم در پرونده اش ندارد رقم خوبی است.

5- صالحی عکس‌های شخصی، آتلیه ای و اظهار نظر در همه زمینه ها را در صفحه اش منتشر می کند. به نسبت کم کاری‌اش در سینما همه جا هست. از مراسم چهلم حبیب گرفته تا جشن حافظ. حضورش در ماه عسل هم باعث شد به صدر اخبار بازگردد. درباره او باید گفت که از طریق این شبکه اجتماعی می خواهد زنده بماند! واقعیت این است که اگر کارنامه کاری صالحی را مرور کنیم، او بعد از مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» توفیق آنچنانی نداشته است با این حال دوست ندارد عقب بماند و فراموش شود. از پرستو صالحی اظهار نظر درباره همه چی هست، حتی اتفاقات بعد از دربی پایتخت هم در اینستاگرام او پوشش گسترده‌ای داشت.


حسام نواب صفوی از سیاست تا وکالت

1- حسام نواب صفوی به خاطر بازی در نقش های جنتلمنی تلویزیون محبوب شده و یکی دو نقش مهم هم در سینما دارد.

2- هر چند شروع کارش با افرادی مثل شهاب حسینی، بهداد و رادان همزمان بوده اما اعتبار هنری آن ها را کسب نکرده است.

3- حسام از چهره های نسبتاً فعال اینستاگرام است.

4- یک میلیون مخاطب دارد که طبیعتاً نقش آفرینی هایش در جذب آن ها چندان موثر نبوده است.

5- در صفحه نواب صفوی از پست های شبه سیاسی تا حقوقی پیدا می شود. او شهرت دارد اما صرفا یک سلبریتی است و از درجه نفوذ زیادی برخوردار نیست. او از موج شهرت بهره می‌ گیرد تا آدم با نفوذی شود یا حداقل این طور به نظر برسد. مسئله عجیب درباره او این است که نظراتش با طیف فکری غالب در صدا و سیما همراه است و حتی برای آن‌ها تبلیغ هم می کند؛ در حالی که خیلی به او این کارها نمی‌آید. به طور مثال درباره مجموعه ضعیف «معمای شاه» دفاعیات عجیبی داشت که همه را مبهوت کرده بود. البته ایشان علاوه بر بازیگری دستی هم در وکالت دارند برای همین برخی را تهدید حقوقی می‌کند. او البته در برخی از پست‌هایش هم به تحلیل سیاسی می‌پردازد.


محسن افشانی و خودافشانی

1- بازی در یکی دو ملودرام شبکه سه باعث شهرت او شد.

2- اعتبار حرفه ای او خیلی کم است، نه بین گیشه ای ها، نه بین هنری ها!!

3- به طرز عجیبی فعال است.

4- 321 هزار نفر او را دنبال می کنند تا بدانند دندانپزشکش کیست و محافظ شخصی دارد یا نه؟

5- بی ربط می نویسد و اظهار نظر راجع به همه چی! خودشیفتگی بهترین جمله در توصیف صفحه اینستاگرام اوست. بیشتر پست‌های او عکس‌هایی از خودش است و خیلی بیشتر از یک چهره معروف، روی خودش و ایضا داشتن هوادار حساب باز کرده است. او یک بار قبض جریمه یک پلیس را در اینستاگرامش گذاشت و به نوعی به تمسخر او پرداخت. حال این که چقدر حق با او بود یا مامور قانون، مسئله‌ای است که نمی‌توان راجع به آن قضاوت کرد اما این که در چنین شبکه‌ای به دنبال تلافی کردن و استفاده از ابزار محبوبیت باشد، شایسته نیست.


علی اوجی در اوج نیست

1- نزدیک بودن به چهره هایی مثل رضا یزدانی باعث شده است این تهیه کننده موسیقی معروف شود و حتی فرصت بازی در کارهای مدیری را پیدا کند.

2- اگر معیار را برگزاری کنسرت یا تولید آلبوم بدانیم، آدم موفقی است اما در زمینه بازیگری اصلا!

3- از مردان نیک روزگار و فعالان اینستاگرام است.

4- 292 هزار نفر مخاطب دارد؛ البته عجیب هم نیست، وقتی بعضی افراد با چند کلیپ طنز بیشتر از این مخاطب دارند.

5- بیشتر محتوای صفحه اش، عکس‌هایش با چهره ها و افراد معروف در مراسم مختلف است. راستش وضع مالی علی اوجی خوب است و او در کنار هنرمندان فقط به شهرت رسید. علی اوجی حالا سفیر اوتیسم هم هست و به این بهانه هم با افراد مشهور بیشتر نشست و برخاست دارد و حالا دیگر واقعا برای خودش معروف است. در صفحه اوجی البته هر گونه عکس و فیلمی هم پیدا می‌شود و گاهی انتشار عکس‌ها و فیلم های چهره های دیگر بیشتر از خودش است.


محراب قاسم خانی متفاوت و تاثیرگذار

1- نویسندگی کارهای مدیری و البته عضویت در خانواده هنری قاسم خانی‌ها و کمی هم به واسطه همسرش شقایق دهقان.

2- به عنوان یک فیلمنامه نویس و ایده پرداز بسیار موفق است.

3- فعالیت زیادی دارد، حتی گاهی یک جورهایی در صفحه اش مقاله هم می نویسد، طولانی و عجیب!

4- به تازگی یک میلیون مخاطب دارد.

5- از همه چی و همه جا محتوا تولید می کند، البته با رویکرد جالب. پسر، شوهر، پدر و فیلمنامه نویس؛ این توصیفی است که او در معرفی صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است. تنها نقد وارده به اینستاگرام او این است که در همه زمینه‌ها اظهار نظر می‌ کند اما از حق نگذریم یکی از تاثیرگذارترین صفحه‌ها متعلق به اوست. معمولا کارهای خیرخواهانه از اینستاگرام او شروع و به یک موج تبدیل می‌شود. خارج از این او معمولا از اینستاگرام برای گذاشتن عکس‌های خوشگل و به منظور شهرت طلبی استفاده نمی‌کند، اگر پستی می‌گذارد یا نظرش را بدون واهمه بیان می‌کند یا این که از پشت پرده‌هایی می‌گوید که می‌تواند برای طیف عظیمی از طرفدارانش جذاب باشد. البته او با کسی تعارف ندارد و هر چیزی را ممکن است با ادبیات خودش نقد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر