صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

90 درصد بیماران از خدمات بیمارستان‌های دولتی ناراضی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: در بیمارستان‌های خصوصی هدف اصلی رضایت بیماران است اما در 90 درصد بیمارستان‌های دولتی بیماران از نحوه خدمات رسانی و سرویس دهی رضایت ندارند.
کد خبر : 104991

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علی جعفریان، رئیس هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی که در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، افزود: محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی در بیمارستان‌های دولتی، نارضایتی بیماران مراجعه کننده را در پی‌داشته است.


وی ادامه داد: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران 55 سال است که در زیرساخت‌های فیزیکی دارای اشکال هستند بنابراین باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی صورت گیرد.


جعفریان اظهار کرد: تمام بیمارستان‌های دولتی تلاش می‌کنند که به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات مطلوبی را ارائه کنند اما به دلیل وجود مشکلاتی در زمینه منابع و کمبود نیروی انسانی در این زمینه خوب عمل نشده است.


وی ادامه داد: در بیمارستان‌های خصوصی هدف اصلی رضایت بیماران است اما در 90 درصد بیمارستان‌های دولتی بیماران از نحوه خدمات رسانی و سرویس دهی رضایت ندارند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی گفت: در این همایش سعی شده است مدیران و دست اندکاران بیمارستان‌ها در زمینه مسائل و مدیریت بیمارستان‌ها تبادل افکار و نظر داشته باشند تا راهکارهای مناسبی برای رفع چالش‌های بیمارستانی ارائه شود.


جعفریان ادامه داد: مدیران بیمارستان‌ها به دلیل مشغله کاری، اغلب فراموش می‌کنند که باید به بیماران خدمات رسانی بهتری ارایه کنند تا رضایتمندی آنها ایجاد شود و در واقع مدیریت بیمارستانی کاری پیچیده و سخت تلقی می‌شود.


وی اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان‌های کشور فرسوده و نیازمند بازسازی هستند و تنها در صورت رفع کمبود محدودیت‌های مالی و منابع می‌توان بخش‌های فرسوده بیمارستان‌ها را نوسازی و تجهیز کرد.


به گفته جعفریان، مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر بسیار زیاد است به طوری که به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود پنج هزار میلیارد ریال از بیمه طلب دارد.


رئیس هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی کمبود منابع برای پرداخت حقوق نیروی انسانی بیمارستان‌های دولتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: قرار بود حقوق پرسنل از طریق منابع دولتی پرداخت شود این در حالی است که به عنوان مثال بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران 30 درصد حقوق پرسنل را خودشان پرداخت می‌کنند.


جعفریان به کمبود تخت بیمارستانی به عنوان معضلی دیگر اشاره کرد و گفت: در بیمارستان‌های دولتی شهر تهران 10 تا 12 هزار مورد کمبود تخت وجود دارد؛ با توجه به این شرایط طبیعی است که به مراجعه کنندگان نمی‌توان خدمات رسانی مناسبی ارائه شود.


به گفته وی، با وجود تمام کمبودها، همواره بیش از ظرفیت های موجود در بیمارستان‌ها به بیماران خدمات رسانی شده است.


بر اساس این گزارش، هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی از چهارم تا ششم مردادماه در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر