صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
*حمید‌رضا جلایی پور

مخالفان دولت‌؛ همان حامیان و سکوت کنندگان فسادهای میلیاردی

کد خبر : 104925

مردم و دولت در مواجهه با مسئله فیش های حقوقی مدیران برخلاف انتظارجناح های مخالف سیاسی‌، همراه و همدل بودند‌. این را در بطن جامعه دیده و حس کرده‌ایم‌. این رویارویی دو جنبه داشت‌. اول اینکه دولت به محض متوجه شدن این موضوع و دلخوری آحاد جامعه‌، برخورد صریح و صادقانه کرد که از نظر بسیاری از مردم کاملا دور از ذهن بود که دولت بخواهد خط قرمزش را تنها خواسته و مطالبه مردم بگذارد نه اعوان و انصار .


اگر بخواهیم این رفتار رئیس جمهوری را در مقابل رفتارهای ناپسند بگم بگم مقایسه کنیم باید بگویم که رئیس دولت یازدهم در برخورد با مسائل و مشکلات بسیار مدبرانه رفتار می‌کنند و برای مردم این رفتار بسیار قابل قبول‌تر است تا رفتارهای ناهنجار و واکنش‌های لحظه‌ای .


مخالفان دولت‌؛ همان حامیان و سکوت کنندگان فسادهای میلیاردی هستند که مجموع حقوق های مدیران در برابر آن همه اختلاس و دزدی اموال مردم هیچ است .


رئیس جمهوری تا کنون صادقانه و دلسوزانه با مردم صحبت کرده است و نگذاشته افکار به سمت و سوی مقابله با دولت هدایت شوند، خوب است یاد آور شویم آنهایی که دلسوز نظام هستند همواره همراه دولت بوده‌اند. خوشبختانه مردم سره را از ناسره بخوبی تشخیص می دهند و می دانند که حرف راست را چه کسی می‌زند‌.


بیانیه رئیس جمهوری و صراحتش با مردم فرصتی بسیار مغتنم بود . حسن روحانی ارزشمند ترین شخصیت دولت یازدهم است و خودش می تواند به بهترین روش این موضوع را با همان ادبیات دلنشین و شفاف خودش با مردم درمیان بگذارد . هم اکنون زمان خوبی است که دولت بیاید و اقداماتش را در این رابطه با مردم درمیان بگذارد ، نباید بگذاریم که مخالفان دولت روی موج بحران سوار شده و سوء استفاده کنند .


حسن روحانی در سال 1382 کتابی منتشر کردند که در آن فصلی با عنوان اصل شفافیت وجود دارد ، همان مباحث را هم اکنون عملی می کنند پس انتظار می رود آحاد ملت در جریان اصل شفافیت قرار گیرند . رییس جمهور به مردم بگوید اگر مردم هم موضوع را رها کنند ، دولت یازدهم رها نخواهد کرد و تا ریشه کن کردن فساد اقتصادی پیش خواهد رفت و تا کید کنند که مقام معظم رهبری هم در این راستا حامی دولت است و درواقع دولت به خواسته رهبری و مردم عمل می کند .


خوب است در راستای حمایت از رئیس دولت فیش حقوقی مدیران بنیاد‌، صدا و سیما و قوه قضاییه هم
بررسی شود‌. تا با این اقدام فساد مالی به کلی از ایران ریشه کن شود‌.


* استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی


انتهای پیام/

ارسال نظر