صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

ادعای مخالفان سوریه: توافق آمریکا و روسیه بر سر برکناری بشار اسد

منابع آگاه از معارضان سوری مدعی شدند که طبق توافق آمریکا و روسیه، با آغاز مرحله انتقالی همه اختیارات اسد از وی سلب می‌شود اما تا آن زمان وی رئیس‌جمهوری سوریه خواهد بود.
کد خبر : 104451

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الوشرق‌الاوسط، منابعی از معارضان سوری که مدعی هستند از از بخشی از سند توافق واشنگتن و مسکو درباره پرونده سوریه خبر دارند، اعلام کردند که زمان دقیقی برای تعیین وضعیت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مشخص شده است و با آغاز مرحله انتقالی همه اختیارات اسد از وی سلب می‌شود.


این منابع افزودند: «جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار اخیرش با سرگئی لاوروف، همتای روس خود درباره لزوم بازگشت به مذاکرات پس از توافق بر سر سرنوشت بشار اسد کاملا جدی بود. مسکو پیام آمریکا را به شکل مثبت دریافت و تلاش کرد تا تعهدات مشخصی بدهد. واشنگتن نیز تصمیم گرفته است این تعهدات را قبل از فاش کردن آزمایش کند.»
منابع معارض سوری گفتند: «قرار است هفته جاری نشست‌هایی برگزار شود که سرنوشت دور جدید مذاکرات ژنو را مشخص کند. در این راستا کری با لاوروف در حاشیه نشست کشورهای شرق آسیا در لائوس دیدار خواهند کرد.»


علاوه بر این، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه نیز گفت که امیدوار است بتواند مذاکرات صلح سوریه را در ماه آگوست (مرداد) در شهر ژنو از سر بگیرد. وی تاکید کرده است که کری و لاوروف بر روی برخی گام‌های ملموس در پرونده سوریه توافق کرده‌اند که به بهبود اوضاع کمک می‌کند.
از سوی دیگر احمد رمضان، عضو ائتلاف مخالفان سوریه گفت: «ائتلاف مخالفان هنوز از محتوای توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه اطلاع نیافته‌اند. ما درباره فضای این تفاهم‌ها به‌وسیله تماس‌ با طرف‌های مرتبط با این موضوع اطلاع یافته‌ایم. طرف آمریکایی می‌خواهد تا زمانی که این تفاهم‌ها به مرحله اجرا نرسیده است جزئیات آن را مخفی نگه دارد. تجربه آن‌ها با روس‌ها خیلی دلگرم کننده نیست چرا که تفاهم‌ها و توافق‌های زیادی وجود دارد که روس‌ها پایبندی‌شان را به آن اعلام کرده‌اند اما آن را اجرا نکردند.»
رمضان مدعی شد:‌ «توافق شامل دیدگاه مشترکی برای مبارزه با تروریسم با همه تشکیلاتش از جمله داعش و جبهه‌النصره می‌شود. در صورت اجرای توافق، حمایت از این گروه‌ها متوقف می‌شود و به طور کامل از خاک سوریه خارج می‌شوند. همچنین با توقف بمباران و حل موضوع مناطق محاصره شده و ورود کمک‌های بشردوستانه توافق شده است. این زمینه مهمی برای آغاز مرحله جدید مذاکرات است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر