صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵

دست همکاری پژو سیتروئن با دومین شریک ایرانی خود

گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه با شرکت خودورسازی ساپیا به عنوان دومین شریک تجاری ایرانی خود قرارداد بست.
کد خبر : 103815

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نخستین قرارداد گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه، ماه گذشته با ایران خودرو به امضا رسید و حالا ساپیا شریک دیگر این خودروساز بزرگ فرانسوی در ایران شد.


با این قرارداد سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی (330 میلیون دلاری) برای توسعه و تولید 3 مدل خودرو که روز گذشته به امضا رسید، پژو سیتروئن جایگاه از دست رفته خود در بازار خودروی ایران را تا حدودی باز می‌یابد.


به گفته جمالی مدیرعامل گروه سایپا، سیتروئن با سرمایه‌گذاری کلان در تولید خودرو با سایپا همکاری خود را آغاز خواهد کرد و امید می‌رود با شروع این همکاری‌ها رضایت ذی‌نفعان سایپا که مهمترین آنها سهامداران و مشتریان ما هستند، برآورده و قدمی مهم در راستای پیشرفت اقتصادی کشور برداشته شود.


اکنون خودروسازان چینی حضوری فعال در بازار خودروی ایران دارند و به نوعی رقیب پژو سیتروئن، دومین خودروساز بزرگ اروپایی پس از فولکس واگن محسوب می‌شوند اما این شرکت خودروسازی که پس از تحریم‌ها ناگزیر به خروج از ایران شد، اکنون تمام تلاش خود را برای افزایش سهم خود از بازار به کار بسته است.


سهم پژو سیتروئن در سال 2011 و پیش از خروج این خودروساز از بازار ایران، حدود 30 درصد بود و خودورهای پژو 405 و 206 محصول تولید مشترک ایران‌خودرو و این شرکت است اما با اجرای تحریم‌ها علیه ایران، این سهم رفته رفته افت کرد تا اینکه با اجرای برجام پژو سیتروئن دوباره به ایران بازگشت.


البته پیش‌تر شرکت سیتروئن با مشارکت سایپا زانتیا و سی‌فایو، خودروی تقریبا لوکس زمان خود را وارد بازار خودروی ایران کرده بود. همچنین مدتهاست ایران‌خودرو با پژو همکاری دارد و خودروهایی چون 405 و 206 را در تیراژ بالا تولید کرده است. حالا با یکی شدن پژو سیتروئن، این شرکت خودروسازی بزرگ، سعی دارد از هر دو بازوی خودروسازی ایران و به نوعی شرکای قدیمی خود برای تصاحب بازار استفاده کند.


حالا به نظر می‌رسد پژو عزم جدی برای سخت کردن عرصه رقابت بر خودروسازان چینی در بازار ایران دارد؛ به طوری که کارلوس تاوارز، مدیر اجرایی این شرکت با ابراز خرسندی از توافق با سایپا گفته است: این توافق فصل جدیدی را در تاریخ همکاری‌های ما با سایپا می‌گشاید و هدف ما عرضه خودروهای مدرن به مشتریان ایرانی‌مان است تا بالاترین راحتی، ایمنی و استانداردهای تکنولوژیک مورد نظر آنها را تامین کنیم.


قرار است در قرداد پژو و سایپا اولین مدل از 3 مدل جدید سیتروئن با حضور شریک ایرانی در سال 2018 تولید شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر