صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
ابراز امیدواری کنایه‌آمیز وزیر بهداشت در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه؛

امیدوارم درصد کمی از بودجه فرهنگی در اختیار آموزش عالی قرار گیرد

مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر اسحاق جهانگیری‌، معاون رئیس‌جمهوری، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رؤسای دانشگاه‌ها در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
کد خبر : 103599

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه آنا، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشجویان نمونه، خانواده‌ها، استادان و رؤسای دانشگاه‌ها تبریک گفت و ادامه داد: «من از دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز و یزد به دلیل اینکه توانسته‌اند در این جشنواره برگزیده شوند، تشکر می‌کنم. خوشبختانه همکاری نزدیکی بین دو وزارتخانه بهداشت و علوم وجود دارد که یکی از کارهای مشترک آن‌ها همین جشنواره است.»


هاشمی گفت: «با اینکه وزارت بهداشت حدود 2/4 درصد کل دانشجویان کشور را دارد و یک‌سوم پیشرفت علمی کشور مدیون دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است، فقط 13 سهمیه به این مجموعه داده شده است.»


او به طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: «اتفاق خوبی که در طول 2 سال گذشته افتاد طرح آمایش سرزمین بود. براساس این طرح برخلاف گذشته که کمیت محور توسعه برای آموزش عالی بود، کیفیت جایگزین آن شده است و از ایجاد دانشگاه‌های زیاد جلوگیری می‌شود. در وزارت بهداشت 56 دانشگاه وجود دارد، اما در برخی از شهرها 7 دانشگاه هم وجود دارد که در قالب طرح آمایش سرزمین درهم ادغام می‌شوند.»


وزیر بهداشت گفت: «من مطمئنم که دولت یازدهم با همه مشکلاتی که دارد حمایت‌های خوبی از مراکز علمی داشته و دارد.»


او افزود: «آنچه مسلم است علم و ادب بالاترین گنجینه هر ملتی هستند و حتما باید در محیط‌های دانشجویی این شرایط حاکم شود و ای کاش در همه جامعه نیز شایسته‌گزینی براساس همین معیار باشد. اگر می‌گوییم دانشگاه‌های ما آرمانخواه و انسانی باشند، مقدمه‌اش علم و اخلاق است که قطعا متاثر از نگاه جامعه و فرهنگ ما نیز هست. امیدوارم درصد کمی از آنچه که به عنوان بودجه فرهنگی خرج می‌شود در اختیار آموزش عالی نیز قرار گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر