صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

اظهار تاسف معاون بین الملل حزب موتلفه از انفعال سازمان همکاری های اسلامی در قبال کشتار مردم کشمیر

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی درباره وقایع اخیر در کشمیر هند گفت: انفعال سازمان همکاری های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تاسف بار است.
کد خبر : 103308

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، مهدی صولی اظهار داشت: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلومین از محکمات انقلاب اسلامی و از اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است؛ متاسفانه در روزهای اخیر، اخبار بسیار نگران کننده ای از هجوم گسترده نیروهای نظامی به مردم غیر نظامی و بی پناه کشمیر، به گوش می رسد.


وی اضافه کرد: بهره گیری از نیروهای نظامی و استفاده از سلاح های مرگ بار در مواجهه با مردم معترضی که هیچ ابزار دفاعی در اختیار ندارند، مغایر با موازین حقوق بشری و خلاف صریح تمامی موازین و کنوانسیون های بین المللی است.


صولی گفت: عدم سکوت و درخواست اقدام عاجل از دولت ها، نهاد های حقوق بشری و امدادی و سازماهای بین المللی وظیفه حداقلی وجدان های آگاه و بیدار در قبال این تجاوز آشکار به حریم انسانیت است.


وی افزود: در حالی که این سازمان در سال جاری، شعار نمادین یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت را برای ترسیم جهت گیری فعالیت های خود برگزیده است.


صولی ادامه داد: سکوت معنادار این سازمان در قبال اقدامات خشونت بار، تروریستی و تهاجمات نظامی مغایر حقوق بشر و ناقض حقوق بین الملل در یمن، سوریه، عراق، نیجریه، بحرین و هم اکنون نیز در کشمیر، نشان می دهد که اعمال نفوذ برخی کشورهای حامی تروریسم و پدر خوانده های خشونت و اشغال گری، کارایی موثر این سازمان در صیانت از انسجام امت اسلامی و دفاع از مسلمانان را با ابهام مواجه ساخته است.


وی گفت: حزب موتلفه اسلامی با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در کشمیر و با محکومیت شدید اقدامات اخیر که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم عادی و بی پناه کشمیری شده است، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیزدرخواست می کند تا از طریق مجاری دیپلماتیک اقدامات لازم برای توقف خشونت ها و درگیری ها را دنبال کند.


وی ادامه داد: همچنین حزب موتلفه اسلامی با هدف فعال کردن ظرفیت احزاب سیاسی، سازمان های اسلامی و نهادهای مردمی منطقه در خصوص فراگیر سازی مطالبه پایان دادن به این خشونت ها و استیفای حقوق انسانی مردم مظلوم کشمیر، گفتگوهایی را با رهبران احزاب اسلامی و سازمان های سیاسی و ملی در منطقه آغاز کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر