هزینه ۴ هزار میلیاردی دو خطه کردن و اجرای خطوط حومهای/ تراکبندی خط آهن تهران-مشهد انجام شد
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده، معاون فنی و زیربنایی راهآهن در هشتمین گردهمایی معاونین فنی و زیربنایی ادارات کل مناطق راهآهن از اجرای طرحهای مهم و متعدد در این حوزه خبر داد و گفت: اجرای طرح علائمی کردن و تراکبندی شبکه راهآهن با توان متخصصان داخلی در دستور کار قرار دارد و این طرح در مسیر تهران ـ مشهد اجرا و مقرر شده است در سال جاری در مسیر بافق ـ بندرعباس نیز اجرایی شود.
سید مصطفی داودی مدیر کل راهآهن یزد هم در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: این استان با توجه به قرار گرفتن در چهار راه ریلی کشور از اهمیت بالایی در حمل مواد معدنی و کسب در آمد برخوردار است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۷ در صد از حجم کل بارگیری و ۲۵ در صد از درآمد راهآهن کشور به این اداره کل اختصاص دارد و از سوی دیگر روزانه شاهد تردد ۱۵۰رام قطار هستیم ضمن آنکه در راه آهن یزد علاوه بر وجود عملیات بارگیری مواد اولیه در ایستگاههای تابعه، به لحاظ قرار گرفتن در مسیر حمل محمولههای ترانزیت، وظیفه برنامهریزی برای تامین مبادی بارگیری معادن چادرملو، چغارت واردکان برعهده این اداره کل است.
گفتنی است، هشتمین گردهمایی معاونین فنی وزیر بنایی ادارات کل مناطق راهآهن با حضور محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راهآهن، مدیران ستادی، مدیر کل راهآهن یزد و دیگر مسئولان با هدف تبیین اهداف و برنامههای راهآهن در بخش فنی و زیربنایی، تبین سیاستهای راهآهن در سال ۹۵ و آشنایی با طرحهای مهم و پیگیری اجرای آنها برگزار شد.
انتهای پیام/