صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

یدیعوت آحارونت: جهان منتظر شنیدن نتیجه مذاکرات لوزان است

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت که جهان خود را برای شنیدن خبر نتیجه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و احتمال دستیابی به توافق آماده می‌کند.
کد خبر : 10325

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در شماره امروز سه‌شنبه خود نوشت: جهان برای امشب آماده می‌شود که موعد پایانی امضای توافق میان گروه 1+5 با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.


این روزنامه در گزارشی نوشت: چه اتفاقی روی می‌دهد در صورتی که این توافق امضا نشود و اکنون زمان آزمودن دیپلماسی آمریکا و شش قدرت بزرگ جهان است که سال‌ها مذاکرات با ایران را مدیریت می‌کنند.


در این گزارش آمده است: تا دیروز بر سر سه موضوع اتفاق نظر نشده بود که شامل روند رفع تحریم‌ها، دوره زمانی توافق و تداوم فعالیت برنامه هسته‌ای می‌شد.


«آحارونوت» بر اظهارات سخنگوی کاخ سفید که گفته است طرف‌های مذاکره تلاش‌ خود را برای دستیابی به توافق تا لحظه پایانی ادامه خواهند داد تاکید کرد و نوشت: یک منبع انگلیسی گفته است که اختلاف همچنان زیاد است و اگر توافقی حاصل شود نیاز به کار پرتکاپو برای برداشتن مین‌هایی است که در مسیر دستیابی به توافق نهایی در ژوئن آتی وجود دارد.


هیئت آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که اگر توافقی حاصل نشود کنگره تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد و این در حالی است که طرف ایرانی گفته است آمریکا چاره‌ای جز ادامه مذاکرات ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر