صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم:

برای فنون تبلیغاتی، جایگزین بومی نداریم

دکتر مهدخت بروجردی علوی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نبود جایگزین مناسب و بومی برای فنون روابط عمومی و تبلیغات غربی در کشور خبر داد.
کد خبر : 103190

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پورتال دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهدخت بروجردی‌علوی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم در جمع مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری کشور گفت: «شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری می‌توانند برای محصولات و خدمات خود از تبلیغات استفاده کنند ولی باید سیاست‌ها و برنامه‌های پارک علم و فناوری را رعایت کنند و محتوای تبلیغاتی موردنظر خود را به تایید واحد روابط عمومی برسانند.»


بروجردی علوی گفت: «تبلیغات با گذشته دچار تحول شده است و تکنیک‌های گذشته تبلیغاتی دیگر نتیجه‌بخش نیستند زیرا امروزه با مخاطبان آگاه و پویایی مواجه هستیم که به راحتی اقناع نمی‌شوند.»


عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: «مخاطبان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری مخاطبانی خاص هستند و ضرورت دارد پیام‌های تبلیغاتی ارائه شده به این قشر دارای جنبه عقلانی باشد و واقعیت محور باشد یعنی براساس اطلاعات واقعی تدوین شده باشد.»


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم گفت: «تبلیغات در بخش خصوصی با هدف کسب سود برای شرکت انجام می‌شود ولی هدف از تبلیغات در بخش دانشگاهی اطلاع‌رسانی برای رسیدن به تفاهم در راستای اهداف آموزش عالی است. اعتماد به مخاطبان و در نظر گرفتن دانش و آگاهی آنها، تدوین پیام‌های عقلانی و در دسترس بودن مستمر برای پاسخگویی به مخاطبان سه اصلی هستند که مدیران پارک‌های علم و فناوری باید مورد توجه قرار دهند.»


او گفت: «بسیاری از فنون و تکنیک‌های تبلیغات و روابط عمومی غربی در جامعه ما کارایی ندارند ولی متاسفانه هنوز جایگزین‌های متناسب و بومی در زمینه این علوم نداریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر