افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی/ بهرهبرداری از مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در واحد ایلخچی، افتتاح مرکز رشد را سرآغاز فعالیتهای بسیار خوب برای این واحد دانشگاهی دانست و گفت: «لازم است همین جا اعلام کنم که افتتاح مرکز رشد در هر واحدی باشد بسیار باعث سرور و شادمانی است و این موضوع در این واحد از جایگاه ویژهای برخوردار است.»
واشقانی فراهانی افزود: «واحد ایلخچی از نظر سابقه راهاندازی و از نظر حجم دانشجو یکی از واحدهای بسیار خوب و فعال دانشگاه آزاد اسلامی است و این موفقیت بزرگ را به همه مسئولان دانشگاه و تمام افرادی که در شکلگیری و رشد این دانشگاه تلاش کردهاند، صمیمانه تبریک عرض میکنم و انشاءالله این حرکت خوب که آغاز شده با همین شتاب و حتی بیشتر ادامه پیدا کند و شاهد این باشیم که شرکتهای بسیار زیادی در همین مرکز رشد، رشد پیدا کند و مراحل بلوغ خودشان را طی کنند و منشأ ایجاد ثروت برای دانشگاه و دانش آموختگان شوند و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر انقلاب هست ایفا کنند. »
وی با توجه به افتتاح مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز که بصورت مشترک با شرکت طراحی و مهندسی سایپا ایجاد شده است، گفت: «این دانشگاه را باید به عنوان یکی از الگوهای موفق در مسیر توسعه علم و پژوهش بدانیم که توانسته با تعامل خوب،ارتباط بین علم و صنعت را به معنای واقعی آن نشان دهد.»
به گزارش آنــا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز، درباره اهمیت ارتباط با صنعت، عملی کردن ایدهها و تبدیل آن به پدیدهها و دستاوردها را از اهم فعالیتهای علمی این دانشگاه اعلام کرد و درباره مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز گفت: «سیستم ترمز یکی از مهمترین بخشهای در صنعت خودروسازی است و ساخت آن به دلیل پیچیدگیها و استانداردهای سختگیرانه و فوق ایمنی بودن بسیار محدود است و اکثر خودروسازان و برندهای معتبر دنیای خودرو، تامین این سیستم حیاتی را برای خودروهای خود به تامین کنندگان معتبر میسپارند.»
دکتر آرش رنجبران بیان کرد: «در کشورمان نیز با توجه به تولید سالیانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو نیاز به تامین سیستم ترمز امری بدیهی است و پیچیدگیهای این سیستم نیز باعث شده که تولید کنندگان محدود و انگشت شماری آن را عرضه کنند و این در حالی است که بخشهای قابل توجهی از آن نیز صنعتی وارداتی است که منجر به خروج سالیانه میلیونها دلار از کشور میشود.»
وی ادامه داد: «برای مثال حدود یک میلیون خودرو مجهز به سیستم ABS که صنعتی کاملا وارداتی است، سالیانه هفتصد میلیارد تومان وجه از کشور خارج میشود که بومی سازی این صنعت از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب محسوب میشود.»
به گزارش آنــا، مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی سایپا که نقش چشمگیری در تجهیز مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز دانشگاه آزاداسلامی واحد ایلخچی داشته هم اظهار کرد: «امروزه ارتباط صنعت و دانشگاه از هم گسیخته است که باید تقویت شود و تولید علم و دانش و توسعه گستره علم را تنها راه پیشرفت دانست.»
مهندس زمانلو عنوان کرد: «باید بسیاری از کارهای پژوهشی در دورههای مختلف تحصیلات تکمیلی را به سوی حل معضلات و مشکلات صنعت و اقتصاد سوق داد و گام برداشتن به سوی عملی کردن یافتهها را چاره مشکلاتی نظیر عقب ماندگی و بیکاری عنوان کرد و حتی راهی به سوی درآمدزایی و صادرات دانست.»
در پایان این مراسم قرارداد ساخت دو دستگاه ربات صنعتی برای خط تولید و مونتاژ شرکت طراحی و مهندسی سایپا از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی از سوی زمانلو به نمایندگی از شرکت طراحی و مهندسی سایپا و رنجبران به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی منعقد و امضا شد.
به گزارش آنــا، دکتر سید جواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایحان شرقی، دکتر داود ثمری مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد، دکتر زمانیزاده مدیرکل امور پژوهشی، دکتر نریمانی راد معاون دانشجویی فرهنگی اجتماعی واحد تبریز، دکتر محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو، روسای دانشگاه استان، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/