صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

پذیرش و چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد خوی در یکی از مجلات معتبر ترکیه‎

مقاله دکتر محمد وفایی مهر، عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی واحد خوی با عنوان «تبیین عوامل موثر بر مدیریت کلاس از دیدگاه معلمان جهت ارائه مدل» در کنفرانس مدیریت که در کشور ترکیه برگزار شد، پذیرش و چاپ شد.
کد خبر : 102313

دکتر وفایی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: «ماموریت اصلی فرایند آموزش و پرورش، تدریس به دانش‌آموزانی است که قادر به یادگیری هستند، به همین دلیل، تمامی تلاش‌های آموزگاران حول محور این فعالیت اساسی است.»


وی افزود: «امروزه روش‌های نوین در تدریس بر مبنای نظریه‌ها و پژوهش‌های تربیتی ارائه شده است تا به کمک آنها معلم بتواند این فرایند را هرچه بهتر به سوی کسب اهداف آموزشی سوق دهد.»


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در مقاله خود نوشته است: «موفقیت و کارایی این روش‌ها مستلزم فراهم بودن شرایط مناسب کلاسی است، یعنی فراهم بودن حد مطلوبی از آرامش، پذیرش و همراهی دانش‌آموزان با معلم (جرمین، ۲۰۰۲).»


در بخشی از مقاله آمده است: «بر اساس نظر اکثر معلمان، اگر مشکلات رفتاری در کلاس به گونه فراوان رخ دهد، برقراری ارتباط در جریان تدریس مختل می‌شود و آنان قادر به آموزش و دانش‌آموزان نیز قادر به یادگیری نخواهند بود. مهم‌تر آنکه، حتی اگر معلمان از مهارت‌های تدریس به خوبی بهره‌مند باشند، بازهم از شروع بدرفتاری دانش آموزان در کلاس بیمناک هستند (لویس و همکاران، ۲۰۰۰). اکثر پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهند که بدرفتاری دانش‌آموزان، و به دنبال آن اداره و کنترل کلاس، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های اکثر معلمان است، بخصوص آنهایی که حرفه معلمی را تازه شروع کرده‌اند. (فاولر و ساراپل، ۲۰۱۰، مانینگ و بوچر، ۲۰۰۳، اسمیت، ۲۰۰۰، روپرت و وودکوک، ۲۰۱۰).»


نگارنده نتیجه‌گیری کرده است: تحصیلات بر سبک مدیریت اثر مستقیمی داشته است، بین جنسیت و مدیریت کلاس تفاوت معنی داری وجود ندارد، سابقه کار معلمان در سبک‌های مدیریت کلاس تاثیر معنی‌دار تری دارد، بین معلمان در سبک‌های مدیریت کلاس (معلم محور، دانش‌آموز محور) تفاوت وجود دارد، معلمانی که سابقه تدریس بیشتر ی دارند به سبک دانش‌آموز محوری گرایش دارند، معلمان با تجربه کنترل بیشتری به کلاس دارند و نتیجه بهتری هم دارند عنوان کرد.


وفایی مهر، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوی، استادیار و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی بوده و تاکنون چندین مقاله isi در مجلات معتبر بین المللی از وی به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر