صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

لاریجانی حملات تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رئیس مجلس ملی فرانسه ضمن محکومیت حملات تروریسی در شهر نیس فرانسه تاکید کرد: تروریسم تکفیری نشان می‌دهد که مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و تهدید جدی برای امنیت و ثبات همه کشورها با هر دین و مذهب است.
کد خبر : 102150

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در این پیام ضمن اظهارتاثر از جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه و بی دفاع در شهر نیس و محکوم کردن این اقدام ضد انسانی، مراتب تسلیت و همدردی خود را نسبت به این واقعه غم انگیز به کلود بارتلون رئیس مجلس ملی، نمایندگان پارلمان و دولت و ملت جمهوری فرانسه ابراز کرد.


وی در این پیام تصریح کرد: حملات تروریستی هفته‌های اخیر در الکراده عراق، داکا، استانبول و نیس نشان می‌دهد تروریسم تکفیری مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات همه کشورها با هر دین و مذهب، رنگ و نژاد است.


رئیس مجلس در این پیام یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صدها خانواده در اندوه از دست دادن فرزندان، همسران و کودکان خود در حملات تروریستی گروهک‌هایی مانند منافقین بسر می‌برند. گروهک‌هایی که متاسفانه در روزهای اخیر با حمایت مالی حامیان تروریست‌های تکفیری شاهد تجمع و گردهمایی آن‌ها در پاریس بودیم.


وی افزود: معتقدم سیاست دوگانه و برخورد نشدن جدی با پدیده شوم تروریسم به گسترش ناامنی، خشونت و افراطی گری در نقاط مختلف جهان می‌انجامد. با حوادث اخیر انتظار می‌رود اتحادیه اروپا سیاستی فعال، اصولی، روشن و یکپارچه برای مقابله با تروریسم، ریشه‌ها و عوامل رشد و گسترش آن اتخاذ کند.


رئیس مجلس در پایان ضمن آرزوی بهروزی و موفقیت برای رئیس مجلس ملی جمهوری فرانسه تصریح کرد: در انتظار دیدار با جناب عالی در تهران هستم.


انتهای پیام/

ارسال نظر