چگونه خطاهای پرستاری را گزارش دهیم؟
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی محمد آدابی درباره روند شکایت و گزارش بیماران و همراهان آنها از هرگونه خطای احتمال پرستاران یا هرگونه برخورد خارج از حقوق بیمار توسط پرستاران اظهار کرد: در هر بیمارستان در شیفت روز افراد میتوانند به مترون بیمارستان (سرپرست تمامی افراد شاغل در کار پرستاری) و در شیفت شب و عصر نیز به سوپروایزر بیمارستان (سرپرست پرستاری مرکز بهداشتی، درمانی و توانبخشی پرستاری) مراجعه کنند.
رئیسکل سازمان نظام پرستاری ایران عنوان کرد: البته شکایت از خطاهای پرستاری بسیار نادر است ولی در صورت هرگونه گزارش در مدت کوتاهی و در مدت 24 ساعت شکایت مورد بررسی قرار میگیرد و به مقصر تذکر داده میشود و اگر این خطا باعث مشکل و عوارضی برای بیمار شده باشد چون پرستاران بیمه مسئولیت هستند ضمن عذرخواهی از بیمار، جبران هزینههای بیمار نیز صورت میپذیرد.
آدابی خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه گزارشی از روند عملکرد پرستاران مردم میتوانند آن را به سامانه 1690 و 1590 مرکز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات در طرح تحول سلامت نیز گزارش دهند.
انتهای پیام/