صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مهسا جاور: تنها به دنبال ارتقای رکوردم نه کسب مدال/ فدراسیون به وعده‌هایش عمل نکرد

بانوی قایقران المپیکی کشورمان گفت: در المپیک ریو بهترین‌های جهان حضور دارند و من بعید می‌دانم بتوانم مدالی کسب کنم اما به ارتقای رکورد بسیار امیدوار هستم.
کد خبر : 101982

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی قایقرانی امسال در کسب سهمیه المپیک نتیجه‌ای قابل قبولی به دست نیاورد. قایقرانی ایران در المپیک لندن با چهار نماینده به این مسابقات اعزام شد و در حالی که انتظار می‌رفت در المپیک ریو تیم با سهمیه بیشتری به ریو اعزام شود تنها به یک سهمیه بسنده کرد که توسط مهسا جاور به دست آمد.


بعد از کسب سهمیه توسط جاور، فدراسیون قایقرانی برنامه ویژه‌ای برای او در نظر گرفت و این بانوی المپیکی به مدت یک ماه در کشور پرتغال تمریناتش را دنبال کرد.


مهسا‌ جاور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایط اردویی‌اش و تمریناتی که در پرتغال داشت، گفت: «‌خدا را شکر تمرینات خوبی در پرتغال داشتم. ما در کمپ آویس در 150 کیلومتری لیسبون پرتغال بودیم که یکی از کمپ‌های حرفه‌ای روئینگ در جهان است و به سالن بدنسازی و امکانات دیگر مجهز بود. از طرفی دریاچه‌ای در 12 کیلومتری این کمپ واقع شده بود که به من این فرصت را داد تا از لاین 2 کیلومتری این دریاچه استفاده کنیم.»


وی در ادامه افزود: «‌آب و هوای این کشور بسیار مطلوب بود و من به صورت مداوم در نوبت صبح و عصر تمرین می‌کردم. از طرفی قایقی با تیپ ایتالیایی در اختیار داشتم و توانستم تمرینات خوبی داشته باشم.»


بانوی المپیکی کشورمان در ادامه عنوان کرد: «‌خوشبختانه به 85 درصد برنامه مورد نظر خود در این اردو رسیدم. معمولا اردوهای ما به این صورت بود که بلافاصله بعد از اتمام اردو به مسابقات اعزام می شدیم اما امسال، سال منتهی به المپیک بود و حساسیت‌ها در این رقابت‌ها به مراتب بیشتر است به همین دلیل قبل از مسابقات المپیک به ایران برگشتیم و برخی تمرینات را در تهران ادامه می‌دهیم.»


جاور در پاسخ به اینکه در این مدت باقی مانده تا المپیک چه برنامه ای دارد؟ بیان کرد: «قرار است تمرینات را در تهران و در پیست آزادی ادامه دهم و در این مدت باقی مانده هم بیشتر بر روی تکنیک‌های سرعتی تمرکز کنم تا با آمادگی کامل راهی ریو شوم.»


وی همچنین در پاسخ به اینکه رقبای جهانی‌اش هم در این کمپ حضور داشتند یا خیر، اظهار کرد: «همزمان که من در اردوی پرتغال بودم مسابقات کاپ جهانی هم در لهستان در حال برگزاری بود به همین دلیل اکثر تیم‌های اروپایی اردوهای خود را در اطراف ارمنستان برگزار کرده بودند اما یکسری از آنها به پرتغال آمدند و تمریناتشان را در آنجا ادامه دادند.»


جاور به ارتقای رکورد در المپیک اشاره کرد و گفت: «‌در المپیک بهترین‌های جهان حضور دارند و من بعید می دانم بتوانم مدالی کسب کنم اما به ارتقای رکورد بسیار امیدوارم. تمرینات من به گونه‌ای است که به آرامی برای مسابقه آماده می‌شوم. در دو سال گذشته مسابقه به مسابقه رکوردهایم را ارتقا دادم و در المپیک هم قصد دارم رکوردم را نسبت به سهمیه المپیک ارتقا دهم؛ امیدوارم که به شرایط مطلوبی برسم.»


قایقران المپیکی کشورمان با گلایه از اینکه فدراسیون از نظر مالی به قول‌هایش عمل نکرده گفت: «بعد از کسب سهمیه المپیک، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پاداش من را دادند اما فدراسیون هنوز به قول‌هایی که داده عمل نکرده است.»


بانوی المپیکی همچنین در پایان به خداحافظی همسرش (محمد محمد سیفی) از دنیای ووشو اشاره کرد و گفت: «‌هنوز این تصمیم قطعی نیست. ما بعد از المپیک مراسم ازدواجمان را برگزار می‌کنیم و خداحافظی او از دنیای قهرمانی فعلا در حد حرف است و تصمیم جدی نگرفتیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر