صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۲:۰۹ | ۲۶ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

بیش از ۲۰ بسته سرمایه‌گذاری آزادراهی برای سال ۱۴۰۴ آماده شده است

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور از آماده‌سازی بیش از ۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه آزادراهی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۴ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سال مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه آزادراه‌ها خواهد بود.
کد خبر : 1019720

به گزارش خبرنگارخبرگزاری آنا؛ میلاد دوستی، در نهمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در پاسخ به سؤال آنا با بیان اینکه شبکه آزادراهی کشور شامل پنج کریدور شمال ـ جنوب و دو کریدور شرق ـ غرب است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ طرح در قالب بسته‌های متنوع سرمایه‌گذاری آماده شده که عملیات اجرایی بخشی از آنها نیز آغاز شده است.

وی افزود: این بسته‌ها در قالب برنامه‌های دوساله تعریف شده‌اند و مجموع سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای آنها بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان یا به عبارتی ۸۰۰ همت است که منجر به توسعه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور خواهد شد.

نقش پررنگ بخش خصوصی در توسعه آزادراه‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با تأکید بر مشارکت فعال بخش خصوصی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نقش اصلی را در اجرای این پروژه‌ها بر عهده دارند. بخشی از سرمایه‌گذاران، صنایع بزرگ هستند که متناسب با نیاز هر استان، پروژه‌های آزادراهی همان منطقه را دنبال می‌کنند.

دوستی ادامه داد: در کنار صنایع، بانک‌ها نیز در برخی پروژه‌ها به‌عنوان شریک مالی حضور دارند و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور تلاش کرده است با طراحی مدل‌های مالی متنوع و جذاب، زمینه جذب حداکثری سرمایه را فراهم کند.

طراحی مدل‌های مالی جذاب برای جذب سرمایه

وی با اشاره به رویکرد شرکت در افزایش جذابیت بسته‌های سرمایه‌گذاری گفت: مدل‌های مالی پروژه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که با در نظر گرفتن حداکثر نرخ سود بانکی، امکان جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود و ریسک سرمایه‌گذاری به حداقل برسد.

دوستی افزود: در حوزه مشارکت و مولدسازی نیز اقدامات مؤثری انجام شده و از این ظرفیت در دو تا سه پروژه مهم استفاده شده است تا وابستگی به منابع عمومی دولت کاهش یابد و تمرکز اصلی بر جذب سرمایه بخش خصوصی باشد.

کاهش اتکا به منابع دولتی؛ رویکرد اصلی شرکت ساخت

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در پایان تأکید کرد: سیاست اصلی ما حرکت به سمت استفاده حداقلی از منابع عمومی دولت و حداکثرسازی مشارکت بخش خصوصی است تا توسعه شبکه آزادراهی کشور با سرعت و پایداری بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر