صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۰۹:۴۶ | ۲۴ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |
رئیس دانشگاه کاشان:

هر مطالعه‌ای پژوهش نیست! کالبدشکافی ۳ سال تفاوت پژوهش در مقاطع لیسانس، ارشد و دکتری

رئیس دانشگاه کاشان گفت: هر مطالعه‌ای پژوهش نیست و ترویج علم باید روش‌مند، دقیق و نظام‌مند بوده و نوآوری و خلّاقیت را به همراه داشته باشد.
کد خبر : 1019046

به گزارش خبرنگار آنا، دو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان طی آیینی با حضور مسولان استانی و شهرستانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

عبدالرضا مدرس‌زاده دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی و معصومه فیروزی آرانی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و دو دانشجوی معظمی و فاطمه کتابی از جمع دانشجویان پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با تقدیم لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

جشنواره پژوهش و فناوری کاشان طی مراسمی در تالار آزادی دانشگاه کاشان پایان یافت.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره پژوهش و فناوری، ارتباط جامعه و صنعت را با دانشگاه برای رفع مشکلات و توسعه حائز اهمیت دانست و گفت: هر مطالعه‌ای پژوهش نیست و ترویج علم باید روش‌مند، دقیق و نظام‌مند بوده و نوآوری و خلّاقیت را به همراه داشته باشد.

بهزاد سلطانی به ساختار آموزشی  اشاره کرد و افزود: در دوره لیسانس، دانشجو معمولاً تنها یک علم را می‌آموزد؛ در مقطع کارشناسی‌ارشد، علاوه بر آموزش یک ساله، دو سال آموزش هم وجود دارد و یک سال تمرین پژوهش؛ در دکتری یک سال آموزش می‌ماند و پایان‌نامه دکتری نخستین تجربه پژوهش است که باید انجام شود و خروجی آن نوآوری است.

وی  از مفاهیم مرتبط با علم را مهندسی، ترویج علمی، هوش انسانی یا مجازی، خلّاقیت و … نام  برد و خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت و تحول فناوری  علم نیز باید به روز شود تا تنها نتیجه پژوهش برای جامعه باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر