هواوی در پاییز ۱۴۰۴ صدرنشین بازار جهانی هدفون شد
گزارش موسسه تحقیقاتی Omdia حاکی از آن است که بازار محصولات پوشیدنی صوتی در این بازه زمانی شاهد تحولات گستردهای بوده و هواوی توانسته با بهرهگیری از فناوریهای نوین و افزایش تقاضا، سهم عمدهای از این بازار رو به رشد را تصاحب کند. تغییرات ایجاد شده در رتبهبندی جهانی نشاندهنده رقابت نزدیک میان تولیدکنندگان و تغییر الگوی مصرف کاربران به سمت محصولات دارای ویژگیهای هوشمند در پاییز ۱۴۰۴ است.
هواوی در این فصل موفق به عرضه ۹۰۰ هزار دستگاه هدفون در سطح جهانی شد که این رقم ۸ درصد از کل سهم بازار را تشکیل میدهد. مقایسه این آمار با مدت مشابه در سال گذشته که میزان عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه بود، نشانگر رشد سالانه ۱۱۸ درصدی برای این شرکت است. کارشناسان دلیل اصلی افزایش فروش را تمرکز بر قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی، بهبود عملکرد دستیار صوتی «سلیا» و تغییرات اعمال شده در طراحی و ارگونومی محصولات نسل جدید میدانند که تجربه کاربری را ارتقا داده است.
ادیفایر نیز عملکردی متفاوت از خود بر جای گذاشت و با جهشی در آمار فروش، در جایگاه دوم ایستاد. این برند با افزایش عرضه از ۲۰۰ هزار دستگاه به ۸۰۰ هزار دستگاه، رشدی ۳۳۸ درصدی را تجربه کرده است. افزایش ناگهانی حجم عرضه باعث شد تا ادیفایر با کسب ۷ درصد از سهم بازار، به یکی از بازیگران اصلی در این رقابت تبدیل شود و فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهد.
شرکت Cena که پیشتر رتبه اول را در اختیار داشت، با وجود ثبت رشد سالانه ۳۱ درصدی و فروش ۷۰۰ هزار دستگاه، به رتبه سوم نزول کرد و سهم ۷ درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. برندهای بیسوس و انکر نیز در ردههای بعدی قرار گرفتند و با وجود داشتن سهم بازار و میزان عرضه مشابه، رشدهای متفاوتی را تجربه کردند؛ به طوری که بیسوس رشد ۵۶۰ درصدی و انکر رشد ۹۵ درصدی را نسبت به سال قبل به ثبت رساندند.
مجموع عرضه محصولات پوشیدنی صوتی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۱۰.۳ میلیون دستگاه رسید. تحلیلهای بازار نشان میدهد که صنعت محصولات صوتی نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد رشد داشته و حجم مبادلات در این حوزه همچنان روندی صعودی را طی میکند.
انتهای پیام/