صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۴:۱۵ | ۲۲ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

نامه ۳۱ نهج‌البلاغه؛ دوره کامل اخلاق و خودسازی از دیدگاه حضرت علی(ع)

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، نامه ۳۱ نهج‌البلاغه را دوره‌ای کامل از درس اخلاق، تهذیب نفس و خودسازی دانست و گفت: این وصیت حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) با محور تقوا، یاد خدا و اعتصام به حبل‌الله، آموزه‌ای جاودان برای تربیت همه نسل‌هاست.
کد خبر : 1018598

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام وحید پورعلی مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سلسله نشست‌های «فرزندم این‌گونه باش!» با شرح و تبیین نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، وصیت‌نامه امیرالمؤمنین علی(ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: این وصیت را مرحوم مجلسی در بحارالانوار، مرحوم حرّانی در تحف‌العقول و سید رضی در نهج‌البلاغه آورده‌اند. این وصیت تنها سفارش به فرزند نیست، بلکه مجموعه‌ای از آموزه‌های اخلاقی و تربیتی برای همه نسل‌هاست.

وی افزود: حضرت علی(ع) خود را پدری پیر معرفی می‌کنند که مرگش نزدیک شده و در مقام وصیت به جوانی است که در نهایت قدرت جوانی قرار دارد. این تصویر باعث می‌شود همه جوانان بتوانند از این وصیت بهره‌مند شوند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان ارزش‌های بنیادین این نامه عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) نخستین سفارش خود را تقوا قرار داده‌اند، زیرا تقوا محور همه ارزش‌هاست. سپس یاد خدا را عامل آبادانی قلب معرفی کرده و در نهایت بر اعتصام به حبل‌الله تأکید می‌کنند. این سه ارزش اساسی، ستون‌های اصلی تربیت اسلامی هستند.

پورعلی بیان کرد: نامه ۳۱ نهج‌البلاغه یک دوره کامل درس اخلاق، تهذیب نفس، خودسازی و سیر و سلوک الی‌الله است. حضرت در این وصیت علاوه بر بیان توحید و عظمت پروردگار، مهم‌ترین نیاز‌های زندگی مادی و معنوی انسان را مطرح فرموده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر