لزوم حضور ارکستر سازهای ایرانی در موسیقی امروز
مینا افتادهم موسیقیدان و نوازنده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: اخیرا اجرای ارکستر سازهای ایرانی را در تالار وحدت تماشا کردم به نظرم این اجرا شگفتآور بود.
وی در ادامه با تمجید از توانمندی نوازندگان جوان و تلاشهای رهبری ارکستر، تأکید کرد که صدادهی صحیح و اصیل این مجموعه در امتداد راه استاد فرامرز پایور شکل گرفته است.
اجرایی شگفتآور و نوازندگانی توانمند
افتاده دربارۀ نخستین اجرای ارکستر سازهای ایرانی توضیح داد: نوازندهها همه خوب و توانا بودند. با توجه به اینکه همیشه یک محدودیتهایی برای موسیقی بوده، خوشبختانه خوشحالم از اینکه جوانان بسیار توانمندی در عرصه هنر حضور دارند. قطعات هم قطعات سنگینی بود و واقعاً آقای بهرامیفرد سنگ تمام گذاشته و میدانم که چقدر برای این پروژه زحمت کشیدهاند، از اول تا آخر بچههای ارکستر روی صحنه قابل تقدیر بودند.
لزوم حضور ارکستر سازهای ایرانی در موسیقی امروز
وی درباره نیاز به حضور چنین ارکستری در فضای موسیقی ایران نیز اظهار کرد: گروههای زیادی درست میشود، اما صدادهی گروه خیلی مهم است. الان اینقدر همه سازها را با همدیگر ترکیب میکنند که تمام سازهای ایرانی کنار هم شدند و این صدادهی درست خیلی مهم است. این هم البته یک نوع است؛ آنها هم نمیگویم خوب است یا بد یا چه، آنها هم یک روش دیگر است. ولی، چون این گروه پیرو راه استاد پایور هستند، به هر صورت انتخاب سازهایشان بر اساس کارهای استاد پایور است که تأثیرگذار است.
تقدیر از استاد فرامرز پایور
افتاده، نقش و اثرگذاری استاد فرامرز پایور را چنین توصیف کرد: تأثیرگذارترین موزیسین استاد پایور بود و من فکر میکنم چه از نظر آموزش و رپرتوار آموزشی، چه از نظر آهنگسازی، حفظ آثار گذشتگان و گروهنوازی عالی بودند. میدانید که لقب پدر گروهنوازی هم به استاد پایور داده شده و واقعاً بهحق این عنوان را به ایشان دادهاند.
انتهای پیام/