امجی ۷ برای رقابت فناورانه با سدانهای مطرح جهانی به بازار آمد
خودروی لیفتبک امجی ۷ که در کلاسی مشابه تویوتا کمری قرار میگیرد، طبق اعلام رسمی با قیمتی معادل ۴۴,۹۹۰ دلار عرضه میشود و تنها در یک تیپ با امکانات کامل در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. ماهیت اسپرت این محصول باعث شده است تا با وجود ابعاد مشابه با کمری، رقیب مستقیمتری برای هیوندای سوناتا N Line محسوب شود که با قیمت ۵۵,۷۵۰ دلار به فروش میرسد. ترکیب ویژگیهای اسپرت، طراحی ظاهری متمایز و بدنه کاربردی لیفتبک، این خودرو را به گزینهای جذاب برای کسانی تبدیل کرده است که پیش از این به دنبال خودروهایی نظیر کیا استینگر و فولکسواگن آرتئون بودند، اما اکنون گزینهای در این کلاس نمییابند.
پیشرانه این سدان دیفرانسیل جلو را یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر تامین میکند که توانایی تولید ۱۷۰ کیلووات قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. انتقال نیرو در این خودرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک انجام میشود. قدرت خروجی نسخه در نظر گرفته شده برای بازارهای صادراتی نظیر استرالیا، نسبت به مدل عرضهشده در بازار چین که ۱۹۲ کیلووات قدرت و ۴۰۵ نیوتنمتر گشتاور دارد، کاهش یافته است. همچنین این اعداد نشاندهنده فاصله فنی با هیوندای سوناتا است که ۲۱۳ کیلووات قدرت و ۴۲۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
تجهیزات فنی بهکاررفته درامجی ۷ شامل سیستم تعلیق تطبیقی، اسپویلر عقب برقی سه حالته و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی است که بهصورت استاندارد روی خودرو نصب شدهاند. وجود این قطعات فنی در کنار رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی که با تایرهای میشلن ۲۴۵/۴۰ پوشیده شدهاند، سقف شیبدار، پنجرههای بدون قاب با شیشه دوجداره و خروجیهای اگزوز چهارگانه، بر ماهیت اسپرت و عملکردی این خودرو تاکید دارد.
رنگ بدنه استاندارد این محصول برخلاف رویه معمول بازار که شامل رنگهای خنثی مانند سفید و خاکستری است، یک رنگ سبز زمردی غنی در نظر گرفته شده است. مشتریان میتوانند با پرداخت هزینه اضافه ۶۹۵ دلاری رنگهای دیگر را انتخاب کنند و همچنین امکان سفارش تریم داخلی جیر مانند به رنگ قرمز بوردو نیز با همین مبلغ فراهم شده است تا تنوع بصری بیشتری در کابین ایجاد شود.
امکانات رفاهی و ایمنی تایید شده برای امجی ۷ لیست کاملی را تشکیل میدهد که شامل سانروف پانوراما، نمایشگر هدآپ، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی، و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت بیسیم و با سیم است. سیستم ناوبری ماهوارهای، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی Bose با ۱۴ بلندگو، صندلی راننده برقی ۶ جهته و سیستم تهویه مطبوع دوگانه نیز از دیگر آپشنهای استاندارد این خودرو محسوب میشوند.
ایمنی سرنشینان در این خودرو توسط هفت کیسه هوا و مجموعهای از فناوریهای ایمنی فعال و دستیار راننده تامین میشود. شرکت سازنده مدعی است که امجی ۷ به گونهای طراحی شده تا بتواند مانند سایر محصولات اخیر این برند، امتیاز ۵ ستاره ایمنی را از موسسه ANCAP دریافت کند.
مدیران ارشد امجی پیش از این اعلام کرده بودند که انتظار ندارند فروش این محصول به سطح تویوتا کمری برسد، زیرا کمری حدود دو سوم سهم بازار خودروهای سایز متوسط را در اختیار دارد. استراتژی امجی بر این اصل استوار است که به جای تعقیب حجم فروش رقبا، یک سدان فستبک عملکردی با طراحی جذاب ارائه دهد که برای خریداران خاص خود “خوشاستایل و کاربردی” باشد.
ورود امجی ۷ به بازار، نخستین بار پس از مالکیت چینی این برند است که مشتریان میتوانند یک امجی سایز متوسط با پیشرانه احتراقی خریداری کنند. این اتفاق حدود ۲۰ سال پس از بازنشستگی مدلهای قدیمی سدان و استیشن ZT رخ میدهد. نسل اولامجی ۷ که بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید میشد، بر اساس پلتفرم ZT/Rover ۷۵ ساخته شده بود و مدل جدید را میتوان جانشین دیرهنگام آن دانست. این محصول بخشی از برنامه توسعه گستردهامجی است که هدف آن قرارگیری در بین سه برند برتر خودرویی تا پایان دهه جاری میلادی است.
انتهای پیام/